Acasă Economic Vânătoarea după mega-reduceri continuă

Vânătoarea după mega-reduceri continuă

1153
0
DISTRIBUIȚI

 

Black Friday la americani, Vinerea Neagră la noi, a adunat sute de nemţeni în marile magazine care vând produse electrice, electrocasnice şi jucării. Locuitorii din mediul rural, pro-fitând de marea sărbătoare de ieri, Intrarea în biserică a Maicii Domnului, au purces la oraş, la vânătoare de chilipiruri, alăturându-se astfel orăşenilor la cumpărături. Încă de la primele ore ale dimineţii, oamenii aflaţi în goana după mega-reducerile de preţuri căutau în magazine produsele dorite. Retailerii s-au întrecut în promoţii care mai de care mai atrăgătoare. Dacă unii şi-au cumpărat cele de trebuinţă prin case, la preţuri reduse, alţii, în schimb, au dat o raită prin magazine numai din curiozitate. Retailerii s-au pregătit din timp pentru ca această strategie de vânzare să aibă succes garantat şi a şi avut. Chiar dacă nu toţi cei care au intrat în magazine au făcut cumpărături, cu siguranţă profiturile companiilor se vor cifra la milioanele de euro.

Curiozitatea a scos oamenii afară din case

Ieri, de Vinerea Neagră, retailerii au deschis magazinele dis de dimineaţa, de la ora 6, însă clienţii nu s-au călcat în picioare, aşa cum probabil se aşteptau reprezentanţii companiilor. Dacă anul trecut magazinele erau neîncăpătoare pentru cetăţenii mai degrabă curioşi, acum comerţul de Black Friday s-a desfăşurat fără înghesuială. Publicitatea agresivă a acestei zile i-a scos din case pe oameni, în mare parte din curiozitate. Pe alţii din necesitate sau moft. Că le-ar fi trebuit sau nu, unii au cumpărat produse doar pentru că sunt ieftine, în timp ce alţii păreau dezamăgiţi oarecum de faptul că preţurile nu sunt atât de mici pe cât se aşteptau. La casierii se formaseră cozi din cauza documentelor care trebuie completate şi semnate, aferente produselor cumpărate. Primele care au părăsit rafturile magazinelor au fost telefoanele, tabletele, laptopurile si, bineînţeles, televizoarele. În funcţie de retailer, reducerile oscilau între 10 şi 70 la sută pentru fiecare produs în parte. Cele mai mari reduceri au fost aplicate asupra preţurilor mărfurilor scumpe, dar în cadrul promoţiilor au intrat şi cele foarte ieftine. Reduceri substanţiale au fost aplicate şi asupra preţurilor jucăriilor, astfel că părinţii au putut să umple tolba lui Moş Crăciun cu ceea ce copiii îşi doresc să primească, la preţuri mai mici chiar şi cu 75 la sută.

Cele mai mari reduceri au fost la jucării

Retailerii au anunţat, zilele trecute, reduceri de preţuri fabuloase, de până la 90 la sută, însă în magazine aceste promoţii nu au putut fi de găsit. Reduceri au fost, însă nu atât de mari. Multe dintre stocuri au fost epuizate, în special cele la tablete şi telefoane. Dat fiind faptul că strategia de marketing „Black Friday“ continuă până duminică inclusiv, la Flanco puteţi găsi, spre exemplu, laptop-uri la preţul de 799 de lei, de la 1.099 de lei, maşini de spălat cu 799 de lei (reducere 30 la sută), aragazuri cu 499 de lei (23 la sută reducere), tablete cu 139 de lei (reducere 44 de lei), telefoane cu 239 de lei (reducere 40 la sută). De la Domo puteţi cumpăra televizoane cu preţul de 599 de lei (de la 799 de lei), frigidere cu 799 de lei (de la 1.099 de lei), aspiratoare cu 99 de lei (de la 149 de lei), ori smartphone cu 479 de lei (de la 649 de lei).

Noriel are cele mai bune promoţii, însă la jucării. Spre exemplu, părinţii care vor să economisească sume importante pot cumpăra o parcare maxi cu 79,90 de lei (reducere de 70 la sută), un camion cu radiocomandă la preţul de 69,90 de lei (reducere de 61 la sută), un elicopter cu telecomandă cu 39,99 de lei (reducere 60 la sută), pentru boieţi, iar pentru fetiţe, o casă de marcat cu 49,90 de lei (reducere 50 la sută) sau o păpuşă cu 29,90 de lei (reducere 50 la sută).

Retailerii prelungesc reducerile de preţuri

Trandiţionala Black Friday de la americani a fost preluată de retailerii români fiecare după cum a crezut de cuviinţă, scopul fiind acela de a spori considerabil vânzările. Dacă în America, Black Friday este singura zi din an în care magazinele aplică reduceri semnificative la produsele pe care le vând, la noi, magazinele au dat startul cu o săptămână mai devreme reducerilor şi au prelungit perioada promoţională. Aşadar, Vinerea Neagră la noi ţine până duminică inclusiv la marii retaileri, iar în unele cazuri se poate să fie prelungită chiar până la finele săptămânii viitoare.

În America, tradiţia mega-reducerilor a început în anii ‘60, la noi însă este de abia la a treia ediţie. Potrivit tradiţiei americane, Black Friday marchează ziua de vineri care succede sărbătoarea de Ziua Recunoştinţei şi deschide sezonul cumpărăturilor de Crăciun.

(Natalia RÎŞTEI)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.