6.8 C
Piatra Neamț
marți, noiembrie 11, 2025
AcasăSocialTimp de o zi, Sistemul cardurilor de sănătate a fost blocat

Timp de o zi, Sistemul cardurilor de sănătate a fost blocat

Date:

 

Cardurile de sănătate le dau mari bătăi de cap medicilor de familie, care se plâng că pierd timp preţios încercând să introducă datele într-un sistem care funcţionează greoi şi e mai mult blocat. Ieri, doctorii ne-au spus că nu au putut activa cardurile de sănătate ale pacienţilor veniţi la cabinete pentru consultaţii. Deşi activarea unui card nu durează mai mult de câteva minute, aplicaţia folosită dă tot felul de erori, iar un doctor are la dispoziţie doar cinci încercări pentru a activa documentul. Probleme apar, în special, la sate, unde internetul nu este de foarte mare viteză sau nu are stabilitate, însă ieri problemele au apărut la toţi medicii. Astfel, doctorii pierd minute bune încercând să activeze aceste carduri, timp pe care l-ar putea petrece consultând pacienţii. Timp se mai pierde şi cu acele persoane care nu înţeleg utilitatea cardului şi tot medicului de familie îi revine obligaţia de a le explica pentru ce anume a fost creat şi că, fără acest document, din luna mai nu se vor mai putea prezenta la consultaţie, decât dacă scot bani din buzunar.

„Aplicaţia pentru activarea cardurilor a fost blocată de dimineaţă, nu  s-a putut activa niciun card, iar această problemă o au toţi colegii din ţară. Am sunat la CAS, dar nu mi-a răspuns nimeni responsabil cu problema asta. Aplicaţia pentru activarea cardurilor nu răspunde la comenzi, semnătura digitală nefiind valabilă. Este o perioadă foarte grea pentru că lucrurile nu funcţionează aşa cum trebuie, căci trebuie să ne împărţim între consultaţii şi activarea cardurilor. Sunt foarte mulţi pacienţi cu probleme medicale, iar timpul care ar fi trebuit alocat acestora îl pierdem pentru activarea cardurilor într-o aplicaţie care mai mult se blochează decât funcţionează. Nu ar fi o problemă dacă sistemul electronic ar funcţiona cum trebuie. Câteodată, aplicaţia se blochează şi câte o oră la un singur pacient, atunci când trebuie să-i introduc datele. În aceste condiţii, pacientul pleacă de la cabinet şi se întoarce mai târziu. E o pierdere de timp pentru toţi“, a spus dr. Angela Bica, vicepreşedinta Patronatului Medicilor de Familie Neamţ.

Reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate spun că nu au fost informaţi despre aceste probleme tehnice, şi le recomandă doctorilor să solicite ajutor la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate. „Cu siguranţă lucrurile se remediază, însă nimeni nu m-a anunţat despre aceste probleme. În astfel de situaţii, medicul poate suna la CNAS, pentru că există un număr de telefon unde pot fi date informaţii cu privire la blocarea cardului“, a precizat juristul Radu Firăstrău, preşedintele Casei de Asi-gurări de Sănătate. (M.  NISTOR)

Ultimele știri 🗞

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.