Acasă Economic Retailerii au furat din nou startul mega-reducerilor de Black Friday

Retailerii au furat din nou startul mega-reducerilor de Black Friday

1051
0
DISTRIBUIȚI

* preţurile sunt reduse cu până la 1.300 de lei * autorităţile recomandă consumatorilor vigilenţă la cumpărăturile supuse reducerilor de preţuri

Retailerii au dat startul mult mai devreme mega-reducerilor de preţuri ocazionate de Black Friday (Vinerea Neagră). Oferte speciale, promoţii, reduceri peste reduceri, indiferent de forma de comercializare, vin în întâmpinarea clienţilor cu trei săptămâni înainte de Vinerea Neagră, concept de marketing preluat de la americani dar nerespectat de niciunul dintre retaileri. Cele mai mari reduceri sunt aplicate asupra produselor foarte scumpe ce nu sunt la îndemâna oricăror cetăţeni. Strategia de comercializare a americanilor la noi nu prea ţine, deoarece comercianţii, din dorinţa de a-şi spori considerabil vânzările, operează reduceri cu orice ocazie, fie că sunt sărbători, fie în funcţie de anotimp.

Spre exemplu, de la Altex clienţii pot cumpăra şi în acest moment produse electrice şi electrocasnice la „preţuri de Black Friday“, aşa cum anunţă retailerul, ca un smart tv cu o reducere de 400 de lei, o tabletă cu un preţ redus cu 1.100 de lei sau o combină frigorifică la care reducerea este de 1.300 de lei.

La Domo, clienţii trebuie doar să îşi exprime opţiunea cu privire la „ce vor să le aducă Black Friday“ şi dorinţa le-ar fi îndeplinită. Şi acest retailer practică în prezent reduceri de la 400 şi până la 600 de lei la diverse produse. Şi magazinul Flanco a aplicat reduceri la preţurile produselor pe care le vinde: un tv poate fi cumpărat cu un preţ mai mic cu 1.200 de lei, o maşină de spălat – cu 300 de lei mai ieftină, un aparat foto are preţ redus cu 400 de lei.

În America, tradiţia mega-reducerilor a început în anii ‘60, şi potrivit tradiţiei de peste ocean, Black Friday marchează ziua de vineri care succede sărbătoarea de Ziua Recunoştinţei şi deschide sezonul cumpărăturilor de Crăciun. Anul acesta, adevărata Black Friday este pe 28 noiembrie.

În goana după chilipiruri, nemţenii pot face şi greşeli care să le aducă pierderi financiare. Tocmai din această cauză, comisarii pentru protecţia consumatorilor recomadă cetăţenilor vigilenţă în alegerile pe care le fac în această zi. Consumatorii trebuie să ţină cont, în această zi dedicată celor mai mari reduceri din an, de faptul că vânzările promoţionale sunt vânzările cu amănuntul/vânzări cash and carry care pot avea loc în orice perioadă a anului, cu condiţia să nu fie efectuate în pierdere şi să să se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile. Produsele promovate trebuie să existe la vânzare pe durata întregii perioade anunţate a vânzărilor promoţionale sau comerciantul va informa consumatorii că oferta este valabilă numai în limita stocului disponibil. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor. În acest sens, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice, iar preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. În acelaşi context, orice anunţ de reducere de preţuri, indiferent de forma, modul de publicitate şi motivaţia reducerii, trebuie să se adreseze ansamblului consumatorilor şi să indice în cifre o reducere în raport cu preţurile de referinţă. Publicitatea prin catalog şi ofertele de reducere de preţuri, lansate de comercianţii care practică vânzarea prin corespondenţă, pot fi valabile numai până la epuizarea stocurilor, cu condiţia ca această menţiune să figureze vizibil şi lizibil în catalog. Legislaţia în vigoare interzice ca o reducere de preţ pentru un produs să fie prezentată consumatorilor ca o ofertă gratuită a unei părţi din acel produs. Totodată, orice anunţ de reducere de preţuri care nu corespunde reducerii practicate efectiv în raport cu preţul de referinţă este considerată o formă de publicitate înşelătoare şi este sancţionat.

(Natalia RÎŞTEI)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.