Acasă Administratie Mereu surprinşi de iarnă : Străzile şi trotuarele oraşului, transformate în patinoar

Mereu surprinşi de iarnă : Străzile şi trotuarele oraşului, transformate în patinoar

757
0
DISTRIBUIȚI

Ziua de 1 Decembrie, prima zi calendaristică de iarnă coincide şi cu începutul în forţă al acestui anotimp. Meteorologii au emis, în acest sens, o avertizare cod galben de viscol, ninsoare şi lapoviţă, fiind vizat şi judeţul nostru. În condiţiile în care, din cauza poleiului sau a carosabilului acoperit cu zăpadă au loc foarte multe accidente, poliţiştii le transmit şoferilor mai multe recomandări pentru a evita implicarea în evenimente rutiere neplăcute.

Înainte de toate, este foarte important să ştim că iarna conducem mai mult pe timp de noapte. De aceea, atunci când plecăm la un drum mai lung, trebuie să luăm în calcul faptul că ziua este scurtă, iar vizibilitatea se reduce foarte mult. Pe lângă asta, este şi ceaţa, iar aderenţa este mult mai mică în comparaţie cu anotimpul cald, chiar dacă asfaltul este uscat.

Foarte mulţi şoferi fac o confuzie frecventă şi consideră că sunt în siguranţă dacă au pneuri de iarnă şi se află pe un drum uscat, ceea ce este eronat. Chiar dacă ai cauciucuri de iarnă şi asfaltul nu este umed, aderenţa este mult mai scăzută decât vara şi de aceea trebuie să fim prudenţi. Fară aceste cauciucuri de iarnă riscul de accident este însă extrem de mare. Primul lucru pe care un şofer trebuie să-l facă atunci când se urcă iarna în maşină şi înainte să plece la drum, pe lângă deszăpezirea autoturismului, este să dezaburească toate geamurile precum şi stopurile. Pentru o dezaburire corectă, este recomandată schimbarea filtrului de polen, deoarece dacă acesta este înfundat, dezaburirea nu se face cum trebuie.

Controlaţi lichidul de parbriz!

Potrivit poliţiştilor rutieri, toate maşinile trebuie să aibă o rezervă de lichid de parbriz de iarnă care nu îngheaţă. La drum lung, mai ales când asfaltul este umed, parbrizele se murdăresc foarte repede, iar lipsa lichidului face condusul aproape imposibil sau extrem de periculos. Nu de puţine ori s-a întâmplat ca şoferii să rămână blocaţi în zăpadă, iar finalul a fost tragic pentru unii, sfârşind îngheţaţi. Este foarte important să avem rezervorul plin atunci când plecăm la drum, pentru că vom avea şanse mai mari de supravieţuire. Este foarte important ca atunci când ne aflăm la drum lung să testăm aderenţa maşinii. De exemplu, dacă drumul este liber, este indicat să frânăm puţin mai brusc, la o viteză de 50 – 60 de km/ h şi dacă intră în funcţiune ABS-ul înseamnă că aderenţa este scăzută. Cea mai importantă manevră, atunci când este polei şi spatele maşinii pleacă spre stânga, este să virăm tot în stânga. De asemenea, când spatele maşinii pleacă în dreapta, virăm tot în dreapta.

„Legislaţia rutieră în vigoare prevede că, pentru deplasarea autovehiculelor pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, este obligatorie folosirea anvelopelor de iarnă. De asemenea, autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu dispozitive antiderapante. Când partea carosabilă este acoperită cu zăpadă sau polei, conducătorii auto au obligaţia să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 de km/ h în localităţi, sau 50 de km/ h, în afara acestora. Pentru a fi acceptate ca anvelope de iarnă, cauciucurile trebuie să fie inscripţionate cu unul dintre simbolurile «M plus S», «M.S.», «MS» sau «M&S», fără a include în această categorie anvelopele marcate numai cu inscripţia «all seasons». Precizăm că, în legislaţie nu se face referire la o dată calendaristică de la care este obligatorie utilizarea anvelopelor de iarnă, ci se prevede faptul că acestea sunt obligatorii atunci când se circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei“, se arată într-un comunicat transmis de Inspectoratului General al Poliţiei Române.

(Mihai SAVA)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.