După Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) Piatra-Neamţ, şi la Spitalul Orăşenesc Bicaz a fost implementat sistemul de pontaj electronic al angajaţilor. Conducerea unităţii sanitare bicăjene a precizat că sistemul va fi folosit, în mod oficial, începând cu 1 decembrie, acum fiind supus unei perioade de probă. „Avem un sistem de monitorizare video, dar şi de control acces, montat recent. El va fi folosit exclusiv, de la 1 decembrie. Pe de o parte, este un acces controlat al tuturor salariaţilor, uşile fiind blocate şi deschise doar pe baza cartelei, dar aceasta va servi şi ca legitimaţie. Vorbim despre o cartelă pentru pontaj, aceeaşi fiind folosită ca legitimaţie şi cartelă de acces“, a precizat dr. Letiţia Damoc, ma-nagerul Spitalului Orăşenesc Bicaz. Oficialul unităţii sanitare a subliniat faptul că noul sistem de pontaj a plecat de la respectarea mai multor proceduri, care cad în sarcina angajatorului. „Avem obligativitatea, prin lege, în calitate de angajator, să dovedim oricând prezenţa unui salariat, la locul de muncă, şi traseul lui în unitate. Trebuie să o luăm şi pe partea aceasta a accidentelor de muncă. E şi o măsură de prevenţie. Pe lângă asta, lumea trebuiue să înţeleagă că e vorba şi despre disciplină. Dacă eu am progam de la ora 8:00, până la ora 8:00 trebuie să fiu la muncă. Dacă am până la 15:00, asta nu înseamnă că eu pot să plec la ora 13:00 la cabinet. Deci, eu trebuie să respect un program, pentru că de aici îmi iau banul, iar pacientul aici mă aşteaptă“, a completat managerul. Reamintim că, la Spitalul Judeţean, acelaşi sistem a fost implementat în urmă cu o lună, procedura întâmpinând, iniţial, o opoziţie din partea a 500 de angajaţi, dintr-un total de 1.700. (T. MARIAN)