Compania Naţională de Investiţii Rutiere a semnat, ieri, contractul pentru proiectarea şi execuţia celui de-al patrulea lot aferent secţiunii montane a Autostrăzii Unirii (A8), respectiv lotul Grinţieş – Pipirig.
Câştigătoare a licitaţiei este asocierea firmelor constructorului Dorinel Umbrărescu, SA&PE Construct SRL – Euro Asfalt -Tehnostrade SRL – Spedition UMB (firme din România şi Bosnia&Herţegovina).
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 B Grinţieş – Pipirig, cu o lungime de 31,5 km, are o valoare estimată de 6,9 miliarde lei (fără TVA). Este cel mai spectaculos, dar totodată şi cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii.
Documentaţia tehnică prevede proiectarea şi execuţia unui traseu de 31,5 kilometri de autostradă, pe care sunt prevăzute 16 tuneluri (cel mai lung tunel având 940 de metri), 60 de poduri şi viaducte (cel mai lung pod fiind cel peste râul Bistriţa, de 1.275 de metri, plus alte două poduri de peste 1.000 de metri fiecare) şi un nod rutier la Tulgheş. Lungimea totală a tunelurilor şi structurilor de artă însumează 20 de kilometri, reprezentând peste 70% din lungimea întregului lot!
Sursa de finanţare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, iar durata contractului va fi de 54 luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare şi 40 luni pentru etapa de execuţie.
Traseul autostrăzii aferent acestui lot montan care va traversa judeţul Neamţ trece prin Grinţieş, Ceahlău, Poiana Teiului şi Pipirig.
(Liviu ILIE)
