Acasă Eveniment 9.000 de farse la 112

9.000 de farse la 112

317
0
DISTRIBUIȚI

În decembrie 2020, operatorii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) din judeţul nostru au primit 20.698 de apeluri telefonice de la cetăţeni, dintre care 8.952 au fost non-urgente, conform unei statistici făcută publică de STS. Ne referim aici la farsele pe care le fac unii inconştienţi sau la cetăţenii care sună la 112 să întrebe despre starea vremii, drumuri blocate, informaţii fiscale sau alte „minuni“, ori chiar să-i înjure pe operatorii STS. Din totalul apelurilor primite la 112, 11.742 au fost urgente. 3.308 au vizat Pompierii, 8.195 – Ambulanţa, 2.711 – SMURD-ul, 680 – Jandarmeria şi 28 de apeluri au fost pentru alte agenţii de urgenţă.

Ce se întâmplă în timpul unui apel la 112?

Pe aceste considerente, STS reaminteşte care sunt etapele procesării unui apel la 112. „Procesarea unui apel recepţionat la serviciul de urgenţă se desfăşoară în mai multe etape: preluarea apelului, colectarea datelor primare, alertarea agenţiilor de intervenţie, colectarea datelor specifice şi alertarea resurselor de intervenţie.

Toate apelurile sunt preluate fără întârziere, în ordinea intrării lor în sistem, de operatorii 112 din centrele unice pentru apeluri de urgenţă; yoate apelurile sunt considerate apeluri de urgenţă, până la identificarea caracterului non-urgent al acestora; toate apelurile recepţionate pe linia de urgenţă la care nu s-a putut răspunde din cauza unui flux mare de apeluri recepţionate într-un interval scurt de timp, sunt obligatoriu reapelate în cel mai scurt timp posibil; la preluarea unui apel, sistemul identifică numărul de telefon de la care se sună şi informaţiile de abonament ale acelui număr de telefon, dacă acestea există; la preluarea unui apel, sistemul localizează zona din care se sună la 112, nu poziţia exactă a celui care sună (această zonă este determinată de acoperirea teoretică a antenei GSM care a captat semnalul aferent apelului respectiv)“, se arată într-o informare transmisă de STS.

Stângerea datelor primare

Operatorul 112 adresează un set standard de întrebări pentru a identifica ce se întâmplă, unde se întâmplă şi cine are nevoie de ajutor; aceste întrebări sunt:

  1. Ce urgenţă aveţi? – Descrieţi succint situaţia cu care vă confruntaţi;
  2. Unde se întâmplă? – Oferiţi cât mai exact adresa unde este nevoie de ajutor;
  3. Sunt persoane rănite? Cum se numesc? Ce simptome au?
  4. Cum vă numiţi?
  5. De la ce număr de telefon sunaţi?

„În funcţie de tipul de eveniment selectat din indexul de incidente, pe baza informaţiilor colectate de la apelant, operatorul 112 alertează, pe baza procedurilor operaţionale implementate în aplicaţia de procesare a apelurilor de urgenţă, toate agenţiile de urgenţă responsabile de intervenţie în situaţia respectivă. După apelarea acestor agenţii, se va face transferul legăturii voce cu apelantul către agenţia responsabilă de coordonarea intervenţiei pentru urgenţa respectivă; în momentul în care agenţiile alertate răspund la apelul iniţiat de operatorul 112, informaţiile colectate de acesta se transmit automat în fişele de caz ale dispecerilor. Dispecerii agenţiilor de intervenţie au posibilitatea de a intra pe rând în legătură cu apelantul pentru a solicita informaţii suplimentare despre eveniment (de exemplu: Poliţia poate solicita semnalmente şi alte informaţii cunoscute despre o persoană suspectă, Pompierii pot solicita informaţii despre amploarea unui incendiu, Ambulanţa poate solicita detalii medicale cu privire la starea pacientului), completând fişa cu datele primare ale urgenţei transmisă de operatorul 112, cu informaţii specifice domeniului de competenţă“, mai informează STS.

(Mihai SAVA)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.