Un zvon care se vehiculează de câţiva ani în spaţiul public pietrean este pe cale să se concretizeze în perioada imediat următoare. Serviciul de Permise Auto şi Înmatriculări, aflat în subordinea Prefecturii, îşi va muta sediul la Galleria Mall, în zona 1 Mai. Ideea mutării „a încolţit“ încă din anul 2012, când prefect al judeţului era Ilie Haralambie Mitea. Atunci, la solicitarea şefilor serviciului, inspectorii Direcţiei de Sănătate Publică au constatat că actualul sediu (mall-ul Forum Center) nu le oferă angajaţilor condiţii corespunzătoare de muncă; mai precis ei au stabilit că, într-adevăr, spaţiile în care îşi desfăşoară activitatea lucrătorii nu sunt nici bine aerisite, nici încălzite, nici bine păzite, iar grupurile sanitare lasă de dorit. Acestea fiind spuse, după aproximativ un an, reprezentanţii Prefecturii au făcut un memoriu la Ministerul Afacerilor Interne – care a dispus, în cele din urmă, mutarea efectivă. Însă, din 2013 şi până în 2018 lucrurile nu s-au mai mişcat în nicio direcţie, după cum a explicat actualul prefect Daniela Soroceanu. Aceasta a spus că a decis să reia demersurile în urmă cu câteva luni: iniţial a solicitat primăriei un spaţiu, însă edilii au răspuns că nu deţin unul adecvat pentru desfăşurarea acestui tip de activitate. Şi astfel a început căutarea unui imobil „pe cont propriu“.
Cei care s-au arătat mai deschişi la negocieri au fost reprezentanţii Galleria Mall; ei au acceptat atât solicitarea, cât şi condiţiile propuse de Prefectură: încheierea unui contract de comodat, fără plata vreunei chirii, ci doar cu achitarea contravalorii utilităţilor.
Aşadar, mutarea este cât se poate de avantajoasă pentru toată lumea: angajaţii serviciului vor munci în condiţii demne de secolul XXI, cetăţenii care vor avea nevoie de documente vor beneficia, şi ei, de condiţii mai bune (noul amplasament va avea şi o sală de aşteptare destul de încăpătoare). Nu în ultimul rând, în mall va intra mai multă lume decât în prezent iar numărul clienţilor va creşte.
La ei nu s-a gândit nimeni
Deşi lucrurile par cât se poate de oportune din toate punctele de vedere, un aspect „le-a scăpat“ celor care au venit cu ideea mutării Serviciului Permise şi Înmatriculări la mall-ul Galleria: micii întreprinzători care îşi desfăşoară activitatea la birourile de întocmit/copiat documente din actualul sediu.
Odată cu apariţia zvonului că serviciul se va muta, oamenii s-au speriat, pe bună dreptate, gândindu-se că afacerile li se vor duce de râpă. Iar temerile sunt pe cale să li se confirme, deoarece în noul sediu nu s-au pus la dispoziţie decât două spaţii destinate acestui tip de activitate, spaţii care s-au închiriat cât ai zice „peşte“ încă de acum jumătate de an. Cei rămaşi în mall-ul de la piaţă (aproximativ 20 de birouri de întocmit documente) spun că au depus solicitări pentru a primi un loc în Galleria, dar au fost refuzaţi din start; în aceste condiţii oamenii sunt nevoiţi fie să caute un spaţiu în vecinătatea noului sediu pentru a rămâne în activitate, fie să-şi dea afară angajaţii şi să se reprofileze.
„Suntem 20 de birouri în sediul actual; vă daţi seama că e vorba de peste 40 de angajaţi care vor rămâne fără un loc de muncă. Eu am depus la Galleria o cerere pentru a închiria un spaţiu, încă de acum şase luni, şi am fost refuzat din start, pe motiv că nu vor primi nicio firmă dintre cele care suntem aici, la Forum Center. Din câte am înţeles cele două firme care au închiriat spaţii la început sunt firme nou înfiinţate; cine ştie ce interese sunt la mijloc“, a spus unul dintre nemulţumiţi.
Pe acest subiect, prefectul judeţului a declarat că scopul instituţiei pe care o conduce a fost „asigurarea condiţiilor bune de muncă pentru lucrătorii din subordine şi pentru cetăţenii care apelează la acest serviciu“, situaţie în care micii afacerişti „de la acte“ se văd nevoiţi să se descurce cum pot.
Galleria a considerat suficiente două birouri
Contactaţi telefonic pentru a confirma sau infirma zvonurile referitoare un eventual tratament preferenţial, reprezentanţii Galeria Mall au explicat că au considerat că două birouri de copiat acte sunt suficiente, precizând că sunt dispuşi să mai închirieze spaţii, pe viitor, dacă acest lucru se va impune.
„Noi am primit două solicitări la început, pe care le-am şi acceptat, pe principiul primul venit/ primul servit. Cunoaştem faptul că în actualul sediu al Serviciului Permise sunt foarte multe astfel de birouri, dar ne-am gândit că nu am vrea să transformăm la rândul nostru centrul comercial în clădire de birouri. Adică să amenajăm 20 de astfel de spaţii de întocmit documente ni s-a părut prea mult pentru un centru comercial. Cu siguranţă, dacă vom vedea că nu fac faţă, că este nevoie de mai mult sau că se formează cozi, vom reconsidera acest aspect. În plus, noi mai avem şi chiriaşi actuali, chiriaşi de ani de zile, care deja se ocupă cu astfel de activităţi (xerox, printare de documente, asigurări). Oricum, din câte ştiu, mulţi dintre cei care au activitate în actualul sediu al Serviciului Permise şi-au închiriat deja spaţii pe lângă centrul nostru comercial“, a spus Loredana Nicolae, reprezentant al Galleria Mall.
(R.C.)
Galleria Mall a intrat in moarte clinica in secunda in area a fost inaugurat Shopping City. Din acest motiv au acceptat “oferta”.
Cat despre birourile de copiat acte si angajatii acestora… Ei bine TOATE acele birouri apartin militienilor. Chiar daca nu lor in mod direct, dar sunt detinute de prieteni, rude, membrii ai famigliei.
Pana si tonetele de tip fast-food, snacks & drinks din perimetru apartin tot militienilor si protejatilor acestora.
Sa nu le plangem de mila, ca la ei nu s-a gandit nimeni. Sa vedeti cum in parcarea Galleria Mall or sa rasara asemenea chiosculete de 3 m patrati, insalubre si cu un aer greu de respirat in care se vor copia acte fara a emite bon fiscal.
Provoc orice antreprenor de buna credinta si care nu are PCR in miltie, administratie locala sau politica sa incerce sa-si deschida un asemenea birou de copiat acte in incinta sediului pasapoarte, permise, buletine, inmatriculari, etc!