Acasă Social Izvor de necazuri la Vaduri

Izvor de necazuri la Vaduri

1111
0
DISTRIBUIȚI

Un cetăţean din localitatea Alexandru cel Bun îi acuză pe salariaţii companiei ApaServ de incompetenţă şi nepăsare. Dorel Călugăru umblă, de opt luni, cu jalba-n proţap, ba pe la ApaServ, ba pe la alte instituţii pentru a rezolva o problemă care, în fapt, este a companiei furnizoare de apă. În tot acest timp, apa a curs şi curge neîntrerupt în curtea gospodarului, cauzând pierderi substanţiale companiei iar lui un disconfort major.

Anul trecut, în luna decembrie, bărbatul a semnalat celor de la ApaServ că s-a spart o conductă de apă ce trece prin faţa casei sale. „După trei apeluri la dispeceratul unităţii, mi-au promis că vor veni după sărbătorile de iarnă şi vor remedia situaţia. Au trecut sărbătorile şi, văzând că nu se întâmplă nimic, am venit la sediul unităţii. Am stat de vorbă cu o doamnă care, la rândul ei, mi-a promis că se va interveni imediat pentru remedierea avariei. Au mai trecut câteva zile şi, într-un final, au venit doi muncitori, au constatat avaria şi au spus că nu se ştie când vor veni să o remedieze“, a declarat Dorel Călugăru.

Nemulţumit de această indolenţă, şi de faptul că apa izvora din conductă îi provoca neajunsuri în propria-i curte, el s-a adresat conducerii ApaServ. În ianuarie, a găsit înţelegere, a obţinut promisiuni şi, după câteva zile au venit la Alexandru cel Bun doi muncitori, au spart betonul şi au săpat în mai multe locuri pentru a găsi porţiunea spartă din conductă.

„Au plecat aşa cum au venit, adică nu au rezolvat nimic. Nu au găsit spărtura. Şi iar m-au abandonat. M-am deplasat din nou la ApaServ. Am primit doar promisiuni că vor schimba conducta avariată, dar nu ştiu când, pentru că mi-au spus că înlocuirea conductei este o operaţiune grea, că e nevoie şi de acordul celor de la gaz, aşa că au abandonat totul şi au lăsat în urmă şanţurile săpate“, a adăugat Dorel Călugăru.

La începutul lunii mai, bărbatul a primit de la ApaServ un răspuns la sesizarea făcută în privinţa conductei avariate: „(…) Pentru eliminarea cauzei infiltraţiilor de apă în căminul de branşament a fost întocmit de către compania noastră un proiect de înlocuire a tronsonului de conductă de pe strada Ştefan ce Mare, din satul Vaduri, urmând ca în perioada următoare să se procedeze la obţinerea autorizaţiilor necesare şi la scoaterea la licitaţie a lucrării în vederea executării acesteia. Precizăm că nu există posibilitatea urgentării lucrărilor fără obţinerea tuturor avizelor şi autorizaţiilor, având în vedere că pe acelaşi traseu cu conducta veche de apă se află şi o conductă de gaz metan“.

„Nu sunt în stare să remedieze această avarie“

Ulterior, bărbatul a primit acasă şi o înştiinţare care îl anunţa că cei de la ApaServ vor veni la el pentru a citi contorul, numai că aparatul de măsurat cantitatea de apă consumată se afla în căminul de branşament care, din cauza apei care curgea încontinuu, era inundat. Chiar şi în aceste condiţii, bărbatul i-a aşteptat, însă nu au venit.

„Ei mi-au spus că nu am fost acasă, dar eu am fost şi i-am aşteptat. Am avut toată ziua nişte musafiri din ţară şi am şi camere de supraveghere iar înregistrările pot confirma acest lucru. Numai minciuni! În ultimele două luni, am primit facturi mincinoase, cu sume de două – trei ori mai mari decât valoarea corectă, fapt care a făcut ca şi persoanele care încasează banii pe facturi să fie contrariate. Ei nu puteau citi contorul pentru ca era inundat căminul“, a adăugat Dorel Călugăru.

Pe data de 7 iunie, bărbatul a primit alte două răspunsuri la sesizările făcute, dintre care una la Protecţia Consumatorului, iar alta, din nou, la ApaServ.

„(…) Reprezentanţii operatorului economic ne transmit informaţii cu privire la faptul că a fost luată decizia înlocuirii complete a tronsonului de reţea suspect a fi avariat, deoarece nu s-a putut stabili cu exactitate sursa apei care se infiltra. La momentul actual, proiectul pentru înlocuirea tronsonului este definitivat, fiind în faza procedurală de avizare, auto-rizare şi licitaţie, în vederea execuţiei lucrării“, i-au transmis comisarii Protecţiei Consumatorului, după verificările efectuate la ApaServ.

„(…) Ţinând cont de complexitatea lucrării de înlocuire a conductei de apă, din dreptul imobilului dumneavoastră, aceasta este în stadiul de pregătire a documentaţiei pentru scoaterea la licitaţie pu-blică“, l-au anunţat cei de la ApaServ.

Cum avaria nu a fost remediată, Dorel Călugăru a apelat la pompe pentru a scoate apa din căminul de branşament. Nu a fost un moft ci o necesitate, doar astfel putând folosi apa curentă la baie şi bucătărie. El a făcut un calcul din care rezultă că lunar, consumă cu pompele energie electrică de circa 110 lei. În opt luni s-a ajuns la aproape 800 de lei. Sumă pe care, în opinia sa, ApaServ ar trebui să o acopere.

Dorel Călugăru susţine că el şi vecinii săi sunt disupuşi să cumpere o nouă conductă, însă cei de la Apa Serv nu au fost de acord. „De fapt, nu sunt în stare de nimic. Nici măcar să remedieze o avarie. Şi-atunci de la director la muncitor încep să mintă, să amăgească iar apoi, când văd că insistăm, să ameninţe“, spune Dorel Călugăru.

(Natalia RÎŞTEI)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.