Din întregul parc auto al Inspectoratului Judeţean de Poliţie (IJP), câteva zeci de maşini sunt extrem de vechi şi au probleme tehnice; acestea necesitând periodic reparaţii. În prezent parcul auto al IJP are funcţionale 233 de autospeciale, din care 74 au o vechime de până la cinci ani, 15 au o vechime cuprinsă între cinci şi zece ani, iar 152 au o vechime mai mare de zece ani. Maşinile cu probleme nu sunt scoase în patrulare, ci zac în garaj, urmând să fie trimise la service pentru remedierea defecţiunilor. Cele mai multe s-au stricat din cauza vechimii şi a drumurilor proaste, iar altele au fost avariate în diverse accidente.
Problema maşinilor vechi cu care lucrează oamenii legii a fost semnalată, anul trecut, şi ministerului Carmen Dan, de un agent de la Poliţia Municipală Roman, care a trimis un raport atât conducerii IJP, cât şi la nivelul Ministerului Aface-rilor Interne. Iată conţinutul acestuia: „De obicei efectuez serviciul de patrulare cu auto MAI 24968. În ultima perioadă am observat că portierele din faţă nu se mai închid, rămân deschise şi trebuiesc forţate pentru a se închide, iar câteodată se deschid în mers. La sistemul de direcţie se aud zgomote şi se simte o trepidaţie puternică în mers.
În zilele cu temperaturi scăzute, în maşină este foarte frig; sub scaunul şoferului se simte un curent puternic, rece. Chederele portierelor sunt defecte şi pătrunde frigul în maşină. Sistemul de încălzire nu funcţionează la capacitate maximă. În mers, autospeciala nu are stabilitate, se clatină, iar sistemul de frânare nu acţionează corespunzător.
Consider că autospeciala MAI 24968 nu mai este funcţională şi că vieţile poliţiştilor sunt puse în pericol. Propun retragerea din circulaţie şi dotarea Biroului de Ordine Publică cu altă autospecială nouă, care să funcţioneze la parametri normali. Refuz să mai fac serviciul cu auto MAI 24968, deoarece consider că sănătatea şi viaţa îmi sunt puse în pericol“.
Pe aceeaşi linie, cu titlu de exemplu, în ultimele luni, IJP a lansat oferte de achi-ziţionare a mai multor piese auto, precum şi de încheiere a unui contract cu un service autorizat, unde să fie reparate autospecialele cu probleme. Ultima astfel de achiziţie a fost anunţată la sfârşitul acestei săptămâni. În oferta făcută public de IJP se arată că sunt probleme cu următoarele maşini: Volkswagen Passat (2005) – plăcuţele de frână cu senzori faţă şi spate, braţ inferior faţă – stânga, sondă EGR; VW Transporter (2009) – filtre de ulei, aer, motorină şi polen, plăcuţe de frână, ulei servodirecţie, lichid de frână; Dacia Logan (2006) – bec poziţie, pla-netare stânga şi dreapta, filtru de ulei, plăcuţe de frână, ambreiaj, buşon vas expansiune; Dacia Logan (2006) – sondă de mers înapoi, kit ambreiaj, discuri şi plăcuţe de frână, colier tobă, rulment faţă; Dacia Logan (2006) – planetară stânga, bloc lumini, bieletă motor, spray curăţat WD40; Dacia Logan (2006) – bucşe bară stabilizatoare, plăcuţe de frână, braţe inferioare stânga şi dreapta, bielete antiruliu, capete bară dreapta şi stânga, filtru de ulei, discuri de frână; Mercedes Benz (2001) – lampă de iluminat interior habitaclu, plăcuţe de frână faţă şi spate; Dacia Logan (2006) – discuri şi plăcuţe de frână, pompă de apă, curea alternator, amortizor faţă, kit amortizor; Dacia Logan (2006) – planetare stânga şi dreapta, plăcuţe de frână, bieletă motor, rulment faţă, buşon fax expansiune; Dacia Logan (2006) – kit distribuţie, bieletă motor, cap de bară dreapta, bieletă direcţie, kit amortizor, filtru de ulei; Ford Transit (2008) – bucşe stabilizatoare, capete bară stânga şi dreapta; Dacia Logan (2009) – turbosuflantă.
(Mihai SAVA)
Sa înțeleg faptul ca Logan-urile de 70000 euro pun viata organului în pericol și trebuie înlocuite?