Acasă Administratie Dispar 1.052 de locuri de parcare din Piatra-Neamţ

Dispar 1.052 de locuri de parcare din Piatra-Neamţ

1009
0
DISTRIBUIȚI

Cele trei mari proiecte de infrastructură rutieră care vor fi demarate în acest an la Piatra-Neamţ (şi care trebuie finalizate în 2022) vor da mari bătăi de cap posesorilor de autoturisme din carterele 1 Mai, Mărăţei, Precista, Dărmăneşti şi din zona centrală a municipiului.

Ieri, în cadrul unei şedinţe a Consiliului Local Piatra-Neamţ, la solicitarea unui ales din partea PSD, primarul Andrei Carabelea a afirmat următoarele: „Ca urmare a implementării celor trei proiecte de mo-dernizare, urmează să dispară 1.052 de locuri de parcare. Noi căutăm soluţii ca să relocăm măcar jumătate din aceste locuri de parcare“.

Problema care se pune este următoarea: unde vor fi identificate aceste noi locuri de parcare, în condiţiile în care pe arterele de circulaţie supuse restructurării este exclus, iar printre blocuri este deja mare aglomeraţie de maşini pe metrul pătrat…

Dintre cele 1.052 de locuri de parcare care vor fi desfiinţate, peste 700 sunt parcări de reşedinţă; restul sunt parcări publice cu plată.

În Piatra-Neamţ sunt amenajate circa 13.000 de locuri de parcare.

Reamintim care sunt proiectele care vor face „deliciul“ locuitorilor în lunile care urmează:

„Reorganizarea coridorului principal de mobilitate urbană pe axa est-vest (Bulevardul Decebal, Piaţa Mihail Kogălniceanu, Bulevardul Traian)“, în valoare de 26,66 milioane de lei; „Modernizarea coridorului integrat de mobilitate est-vest – Strada Mihai Viteazu“, în valoare de 14,55 milioane de lei; „Regenerare urbană a coridorului secundar de mobilitate  pe axa est-vest – Bulevardul 9 Mai -Strada Dimitrie Leonida“, în valoare de 16,34 milioane de lei.

În baza acestor proiecte, nu doar că vor dispărea o mare parte din locurile de parcare, dar, acolo unde sunt două benzi de circulaţie pe sens una dintre benzi va fi destinată transportului public de călători. Pentru că se doreşte „mai puţin dependenţă de utilizarea autoturismelor, prin schimbarea accentului de la o mobilitate bazată în principal pe utilizarea acestora, la o  mobilitate bazată pe mersul pe jos şi utilizarea transportului public de înaltă calitate şi eficienţă“. Ambuteiajele care se vor forma la orele de vârf, vor fi de poveste…

Ca o palidă consolare, cetăţenilor care locuiesc în aceste zone şi celor din trafic li se promit mai multe spaţii verzi.

(Liviu ILIE)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.