Sărbătorile de iarnă au constituit un prilej foarte bun pentru comercianţi pentru a scăpa de marfa expirată, ori cu probleme de altă natură, profitând de neatenţia şi de graba consumatorilor din acea perioadă.
Verificările efectuate de comisarii pentru protecţia consumatorilor, ce au vizat produsele alimentare specifice sărbătorilor de iarnă, efectuate în întreaga lună decembrie a anului trecut, scot în evidenţă dimensiunea interesului marilor comercianţi pentru propriul buzunar, fără a ţine cont de mijloace. Mai grav este că multe dintre produsele cu probleme erau destinate copiilor care, consumându-le, ar fi putut să ajungă direct în spital.
Aşadar, în controalele lor, autorităţile au descoperit că în unele hipermarket-uri erau expuse la vânzare pachete promoţionale fără a exista, la locul de comercializare, unitatea de produs şi preţul aferent acesteia, astfel încât să rezulte avantajul specific preţului, ori pachete promoţionale cu un preţ afişat la locul de vânzare, incorect în raport cu preţul unităţii de produs. Într-un hipermarket erau la vânzare pachete cu clopoţel cadou pentru copii, fără a exista, în ambalaj, clopoţelul, dulciuri pentru copii cu promoţia depăşită sau fără informaţii cu privire la prelungirea promoţiei, dar şi produse alimentare cu elemente de identificare incomplete inscripţionate pe eticheta de produs. În marile magazine, autorităţile au mai descoperit produse alimentare fără traducere în limba română, ori cu denumire incorectă sau cu necorelări între denumirea inscripţionată pe faţa principală a ambalajului şi spatele ambalajului. Totodată, au fost constatate deficienţe la comercializarea pachetelor mixte (dulciuri şi jucării de pluş). În cazul jucăriilor, nu existau avertismentele de siguranţă şi informaţiile în limba română cu privire la materialul din care sunt confecţionate, ori recomandări privind vârsta minimă şi maximă a copiilor cărora le sunt adresate.
La produsele zaharoase expuse la vânzare cu preţ afişat la raft, nu erau prezentate informaţii privind substanţele alergene, iar la anumite produse din ciocolată s-a constatat faptul că, în prezentarea ingredientelor, se foloseea sintagma „lapte alpin“, ceea ce este susceptibil de a induce consumatorului ideea ca laptele ar putea conţine ingrediente ce i-ar oferi şi alte proprietăţi care l-ar situa superior calitativ laptelui destinat consumului uman. De asemenea sintagma „crema de iarnă“ din denumirea unor produse, suscită curiozitatea consumatorului de a achiziţiona pentru a vedea ce conţine acea cremă, pe eticheta produsului neexistând nicio explicaţie despre ceea ce însemnă „crema de iarnă“, inducând consumatorului ideea că acest produs ar avea calităţi pe care alte produse similare nu le-ar avea.
(Natalia RÎŞTEI)
Agresivitatea și nesimțirea cu care ești tratat la Kaufland și în alte așa zise supermercato-uri din Piatra-Neamț, îți taie cheful de cumpărături. De ce un oras ca Piatra-Neamt,nu are casa de comenzi?