Acasă Administratie Cablurile reţelei de troleibuze, gata să fie vândute

Cablurile reţelei de troleibuze, gata să fie vândute

492
2
DISTRIBUIȚI

Decizia scoaterii de pe trasee a troleibuzelor societăţii de transport public subordonată Consiliului Judeţean, luată în toamna anului trecut, are urmările intuite de toată lumea. Zilele trecute, consilierii judeţeni au aprobat un proiect de hotărâre care prevede „trecerea din domeniul public al judeţului în cel privat, a bunurilor alcătuind reţeaua aeriană fir contact cale dublă cu o valoare de 510.103 lei“, această reţea reprezentând taman cablurile din cupru pe care circulau troleele. Acelaşi proiect de hotărâre aprobat de aleşi prevede scoaterea din funcţiune a cablurilor (denumite „bunuri“), despre care în referatul de aprobare ataşat se spune că „sunt caracterizate printr-un grad mare de uzură fizică, având durata normală de funcţionare îndeplinită“ şi că „menţinerea lor în actuala formă (n.red. – adică suspendate prin oraş) constituie un pericol permanent de accidente, mai ales în sezonul rece, prin rupere“. Specialiştii din Consiliul Judeţean vin şi cu exemple în acest sens: un incident în care „patru autovehicule ar fi fost avariatre, pe 7 ia-nuarie, după ce reţeaua respectivă s-a rupt în zona de traversare a canalului Bistriţa la Vânători, pe DN 15“.

În completarea aceleiaşi motivări se precizează, totodată, că „existenţa acestor bunuri nu se mai justifică“. Astfel, odată declarate ca nemaifiind bune de nimic, ele pot vândute.

Această „mişcare“, după cum spuneam, nu pare deloc întâmplătoare; cum nu a părut întâmplător nici primul pas, şi anume renunţarea la transportul efectiv cu troleibuzele (motivul invocat atunci fiind lipsa de rentabilitate).

Acum, cu troleele scoase de pe traseu şi cablurile gata să fie vândute către cine-ştie ce firmă care aşteaptă acest moment de ani de zile, se poate spune fără ezitare că transportul ecologic în Piatra-Neamţ a fost pus, oficial, pe butuci.

Desigur, şefii de la judeţ ar putea contracara această afirmaţie deoarece în prezent este în lucru un proiect european care prevede achiziţionarea de autobuze electrice ultramoderne pentru operatorul public de transport. Dar, oare, când va fi el implementat? (R.C.)

2 COMENTARII

  1. numai niste “panarame de politruci” ar vota/permite asa ceva daca de pixul lor depinde acest lucru. In conditiile in care poluare e din ce in ce mai mare in Piartra Neamt (ex str 1 decembrie 1918 la primele ore ale diminetii). Poluarea e din ce in ce mai mare si pentru a o stopa trebuie sa existe alternative, alternative care au nevoie de mangement care sa nu fie influentat de cumatrii sau politica iar Trolebuzul SA ;e are pe amandoua, iar acest scenariu (vanzarea retelei de cabluri) este doar rezultatul acetui lucru.

  2. Fer, fer adunam, dar si cupru cautam….

    Toata lumea civilizata a inceput sa puna accent tot mai puternic pe partea de EMO (electromobility) pentru a reduce poluarea cu toate efectele sale negative si chiar se ofera facilitati importante in acest sens. Inclusiv producatorii auto au inceput sa se axexe pe e-mobility, pe cand noi renuntam la ea pentru ca un grup orgaizat de votati impreuna cu cei pe care i-au votat au gasit o modalitate usoara de face bani.

    Ca fapt divers… La mine in zona, aveam un petec de spatiu verde undeva intre blocuri, iar jegul asta de Chitic a eliberat autorizatie de constructie pentru un “pretenar” de la ANAF, pentru ca acesta sa-si poata construi o vila. Fix pe acel spatiu verde. Momentan constructia a fost blocata de un proces si, din cate se pare, omul integru de la ANAF a intrat rrromaneste in posesia terenului, iar Chitic a eliberat tot rrromaneste autorizatie de constructie pe acel spatiu verde.

    La inceput de an le dorim amândurora un sincer si calduros LA MULTI ANi, cu executare!

    Noapte Buna Piatra Neamt, indiferent cu cine sau pe cine ai votat…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.