Acasă Administratie Autostrada „Unirii“ A8: Traseul final stabilit pentru tronsonul Târgu-Neamţ – Iaşi –...

Autostrada „Unirii“ A8: Traseul final stabilit pentru tronsonul Târgu-Neamţ – Iaşi – Ungheni

777
2
DISTRIBUIȚI

Autostrada „Unirii“ A8, tronsonul Târgu-Neamţ – Iaşi – Ungheni va avea o lungime de circa 92,3 km, faţă de cei aproape 95 de km cum era în varianta revizuită a SF-ului din 2011.De circa cinci luni se află în lucru revizuirea documentaţiei şi elaborarea proiectului tehnic, iar în urma unei analize multicriteriale a fost stabilit noul traseu pe care îl va avea autostrada, cu câteva modificări substanţiale faţă de traseul revizuit stabilit în 2011.

Din mai 2021 se află în derulare un contract de 58,8 milioane de lei cu proiectantul Consitrans pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate şi realizarea Proiectului Tehnic pentru tronsonul din „Autostrada Unirii“ A8 de la Târgu-Neamţ la Iaşi şi mai departe până la Ungheni, un contract cu termen de realizare de 25 de luni.

În urma primei etape a Analizei Multicriteriale (AMC) a fost stabilit traseul autostrăzii aşa cum reiese el după indicatori (trafic, relief, obstacole etc) în condiţiile de astăzi, cu câteva modificări faţă de varianta din 2011.

Proiectul a fost studiat pe trei tronsoane, iar în total proiectantul a propus şi studiat patru variante de traseu, pe lângă varianta originală din planul revizuit în 2011, potrivit informaţiilor transmise de Compania de Autostrăzi.

„Ca urmare a finalizării Analizei Multicriteriale, au fost stabilite punctajele pentru fiecare alternativă de traseu. Proiectantul propune varianta de traseu formată din alternativele de traseu cu punctajul cel mai mare, pe fiecare tronson, după cum urmează:

– Tronson 1 – Moţca – Târgu Frumos (Alternativa Traseu 2)

– Tronson 2 – Târgu Frumos – Leţcani (Alternativa Traseu 1)

– Tronson 3 – Leţcani – Ungheni (Alternativa Traseu 3)“

CNAIR precizează că „analiza multicriterială a variantelor de traseu nu este finalizată, aceasta urmând a fi analizată de către experţii Jaspers şi supusă avizării în cadrul CTE CNAIR S.A.“

Aşadar, varianta actuală de traseu începe de la intersecţia cu DN2 (Moţca/Boureni), unde va fi realizat un nod rutier, şi va avea o lungime de 92,32 km, faţă 94,95 km cât avea traseul în varianta din 2011.

Până la intersecţia cu DN2 este în curs de finalizare Studiul de Fezabilitate pentru cealaltă bucată mare din A8, de la Târgu-Neamţ la Târgu Mureş.

Faţă de varianta din 2011, principalele modificări sunt două zone uşor diferite înainte şi după Târgu Frumos, dar în special în zona Iaşului, acolo unde noul traseu trece mult mai aproape de oraş. Noua variantă de traseu pentru A8 va conţine şi opt noduri rutiere. Două dintre aceste noduri rutiere vor fi cu nişte drumuri de legătură care momentan sunt doar pe hârtie.

La sud de Paşcani, A8 va intersecta cealaltă mare autostradă din regiune şi anume Autostrada „Moldovei“ A7 în zona localităţii Sodomeni. Acolo este în curs de proiectare (pe contractul aferent secţiunii A7) un nod de mare viteză, de tipul turbion, între cele două autostrăzi.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.