O întâlnire cu caracter extraordinar al Consiliului Local Piatra-Neamţ organizată ieri, a avut pe ordinea de zi un proiect ce face referire la intenţia companiei judeţene ApaServ de a mări preţul pentru utilităţile şi serviciile oferite nemţenilor, cu 8% – pentru apă şi cu 5% – pentru canalizare. Aleşii pietreni l-au desemnat pe consilierul primarului – Vasile Popescu – să participe la şedinţa în care se va lua decizia; potrivit edililor el va reprezenta munici-palitatea pietreană şi opţiunea acesteia: de a vota împotriva pro-punerii ApaServ.
Primarul vrea să renunţe la serviciile companiei judeţene
Imediat după încheierea şe-dinţei, primarul Dragoş Chitic şi-a exprimat public opinia cu privire la intenţia companiei furnizoare de apă de a scumpi tarifele pentru serviciile oferite cetăţenilor din Piatra-Neamţ şi nu numai. Astfel, după modelul autorităţilor din Roman, edilul a anunţat că, în aceste condiţii, va fi nevoit să înceapă negocie-rile cu furnizorul omolog de apă din judeţul Iaşi – ApaVital şi să rupă contractul cu ApaServ.
„Sunt în total dezacord cu solicitarea Companiei Judeţene ApaServ de majorare a preţului la apă. Preţul apei furnizate în judeţul Neamţ a fost intens dezbătut în ultimii ani, fiind un motiv de nemulţumire pentru cetă-ţeni. Din aceste conside-rente colegii mei liberali au mandatat astăzi reprezentantul Primăriei Piatra-Neamţ în ADI Aqua Neamţ să voteze împotriva majorării pre-ţului la apa furnizată pietrenilor. Nu voi evita niciun moment să caut soluţii alternative pentru oraşul nostru astfel încât pietrenii să beneficieze de un preţ corect şi suportabil pentru apa potabilă. În acest sens voi iniţia discuţii cu societatea Apa Vital Iaşi, aflată deja în negocieri cu Primăria Roman, pentru a vedea în ce măsură este posibilă furnizarea apei în Piatra-Neamţ de către această companie“, a spus Dragoş Chitic.
Edilul mai subliniază faptul că ApaServ ar trebui să găsească soluţii pentru a oferi populaţiei un preţ competitiv şi servicii de calitate, altfel riscă să îşi piardă clienţii. Ori, la capitolul „calitatea serviciilor“ trebuie să recunoaştem că furnizorul şchiopătează grav, mai ales dacă luăm în considerare multitudinea de avarii care au loc prin tot judeţul aproape zilnic şi pierderile (pe care le suportă tot populaţia din buzunarul propriu); ca să nu mai vorbim despre întreruperea furnizării apei de fiecare dată când apar astfel de probleme la reţeaua veche de peste 30 de ani.
Tot pe această linie se înscrie şi campania de notificare şi debranşare a asociaţiilor cu datorii (care deja a început la Piatra-Neamţ); despre aceasta primarul Chitic spune că este „o măsură neprofesionistă“ şi soli-cită companiei să găsească soluţii de recuperare a banilor care să nu afecteze şi consumatorii bun-platnici.
(Roxana CHIRILĂ)