Constructorul român Umbră-rescu a depus ofertă pentru proiectarea şi execuţia lotului 2A Ditrău – Grinţieş, cel mai lung lot al Autostrăzii Unirii – A8. Contractul este de aproximativ 6,4 miliarde lei
Pentru realizarea acestui tronson a fost depusă o singură ofertă, cea a asocierii SA&PE Construct (Leader România)-Tehnostrade SRL-Euro Asfalt D.O.O -Spedition UMB, firme ale lui Dorinel Umbrărescu.
Durata de proiectare şi execuţie a lotului cu o lungime de 38 kilometri, care se desfăşoară în judeţele Harghita şi Neamţ este de 54 de luni (14 luni proiectare şi 40 luni pentru execuţie).
Este un proiect de o complexitate tehnică ridicată pentru că include lucrări majore de artă (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) şi volume considerabile de lucrări de excavare şi consolidări. Lungimea totală a celor 19 tuneluri şi 63 de poduri şi viaducte este de 21 km, reprezentând 57% din lungimea întregului lot.
Pe traseul lotului 2A este prevăzut un nod rutier la Ditrău (conexiune cu DN 12 în judeţul Harghita), iar la Est, în judeţul Neamţ, conexiune cu lotul 2B Grinţieş -Pipirig, o descărcare provizorie pentru a asigura funcţionarea independentă a acestui lot. Finanţarea lucrărilor este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 şi de la bugetul de stat.
Secţiunea de munte Sărăţeni-Pipirig de pe Autostrada Unirii – A8 are o lungime de 116 kilometri şi include patru loturi:
- Lotul 1C Sărăţeni – Joseni (32,4 km) – ofertă depusă luni, 16 decembrie
- Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km) – cinci oferte depuse miercuri, 18 decembrie
3.Lotul 2A Ditrău-Grinţieş (37,9 km) – o ofertă depusă ieri
4.Lotul 2B Grinţieş-Pipirig (31,5 km) – termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025.