Ieri, echipele de muncitori ale firmelor Stef Edil CDP şi Antrepriza de Construcţii Drumuri şi Autostrăzi, câştigătoare ale licitaţiei organizată de direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi, au finalizat demolarea podului de la Girov, peste râul Cracău, de pe drumul naţional ce face legătura între municipiile Piatra-Neamţ şi Roman.
Lucrările au început pe 10 martie.
Potrivit reprezentanţilor DRDP Iaşi, urmează lucrările de reparaţii la picioarele podului – care au fost păstrate, apoi se va trece la construirea noului pod.
„La nivelul suprastructurii, se va proceda la înlocuirea grinzilor, turnarea plăcii de suprabetonare, montarea pa-rapeţilor pietonali, aşternerea mixturilor şi montarea rosturilor de dilataţie şi execuţia marcajelor rutiere“, se arată într-un comunicat al DRDP Iaşi.
Conform proiectului, în urma lucrărilor, lăţimea podului refăcut va fi de 11,5 metri. Podul va avea două benzi de circulaţie auto, a câte 3,5 metri, şi două trotuare a câte 1 metru.
Până la finalizarea noului pod, şoferii autoturismelor şi camioanelor cu masa maximă autorizată sub 30 de tone vor putea circula pe podul provizoriu cu o singură bandă de circulaţie auto şi un singur trotuar pentru pietoni. Circulaţia vehiculelor se face alternativ.
Şoferii camioanelor peste 30 de tone sunt nevoiţi să caute alte rute pentru a ajunge dinspre Piatra-Neamţ sau Roznov către Roman, şi invers.
Podul de la Girov a fost dat în exploatare în anul 1968 şi a avut parte doar de lucrări de întreţinere, nu de reparaţii capitale.
(Liviu ILIE)