6 C
Piatra Neamț
luni, ianuarie 20, 2025
AcasăEconomicNoi abuzuri! Moşia E.ON de pe Valea Muntelui

Noi abuzuri! Moşia E.ON de pe Valea Muntelui

Date:

l factură de 2.300 de lei pentru două becuri l se implică prefectul de… Iaşi l E.ON spune că va face verificări

Cazul Ioanei Dandu, în vârstă de 74 de ani, care are o pensie de 40 de lei şi a primit o factură de regularizare de la 3.500 de lei de la E.ON, a revoltat foarte multă lume. După publicarea acestuia, au ieşit la iveală situaţii similare în care bătrâni de pe Valea Muntelui au fost taxaţi cu sume enorme pentru curentul consumat. Valul de nemulţumire a împânzit judeţul, extinzându-se şi la nivel naţional odată cu mediatizarea situaţiei de televiziunile şi ziarele centrale. Oamenii au prins curaj şi au dezvăluit abuzurile celor de la E.ON. Deocamdată, în afară de poliţistul Marius Coşerariu, care s-a revoltat legat de facturile aberante primite de unii săteni, doar prefectul de Iaşi (Marian Grigoraş) a luat public atitudine, promiţând că va sesiza Protecţia Consumatorilor. În plin scandal al costurilor energiei electrice, pe o piaţă în care E.ON nu prea are concurenţă, oficialii companiei au transmis doar că „se vor face verificări“.

 

„Dacă îmi vinde casa, altfel nu am de unde să le dau atâţia bani“

 

Aşa cum am relatat în ediţia anterioară, bunica Ioana a îngheţat când a văzut factura de lumină: 3.458 de lei pentru trei luni: „Am 40 de lei pensie de unde a făcut bărbatul armata şi mai am de han-dicap 20 de lei. Dacă îmi vinde casa, ori îmi ia ori râpa, aici am o bucată de teren (arată cu mâna spre o văioagă – n.r.), dar altfel nu am de unde să le dau atâţia bani“. Disperată, bătrâna

i-a cerut sprijinul agentului Coşerariu, care apoi a descoperit că şi alţi bătrâni de pe Valea Muntelui au primit în trecut facturi enorme însă, după ce au făcut reclamaţii, costurile le-au fost reduse. O astfel de situaţie este cea a Ioanei Scurtu care a declarat: „Noi am dat 12 milioane (de lei vechi – n.r.), că doar e scris. Ne-a venit 23 de milioane şi am făcut recurs. A grăit băiatul nostru la Târgu Mureş şi ne-a redus la jumătate. Avem două becuri. Am avut contorul nostru bun, cumpărat de noi, dar l-au luat şi au adus altul.“

La fel a păţit şi Verginia Scurtu: „Nu am mai nimic – un televizor, un frigider şi nici măcar maşină de spălat. M-am pierdut pur şi simplu. Nu am făcut aşa cheltuieli. Probabil a fost o mare greşeală, s-a demonstrat după aia“. Subofiţerul din Dămuc, omul care a luat atitudine semnalând aceste „greşeli“ ale E.ON, spune că mai sunt persoane pe Valea Muntelui care au păţit la fel: „Cunosc cel puţin zece cazuri cu facturi imense la oameni care nu au alţi consumatori decât obiectele casnice, un televizor şi câteva becuri în gospodărie. Am discutat cu ei şi o parte şi-au rezolvat parţial problemele. Un bătrân de 90 de ani, căruia i-a venit o factură de 2.300 de lei, chipurile şi-a rezolvat problema achitând 1.200 de lei aproape, în condiţiile în care au un bec şi un televizor. Până acum, în rezolvarea acestui caz incredibil (cel al Ioanei Dandu – n.r.) s-au implicat Antena 1, TVR 1, Kanal D şi Pro TV. Tot în această problemă s-au mai implicat şi vreo 3.000 de oameni, cel puţin, din toată ţara. Numai cine trebuia nu s-a implicat: E.ON Distribuţie România.

Aşteptăm un punct de vedere, măcar din bun simţ, nu de alta, dar ei trăiesc din banii noştri, ai celor care-şi plătesc cu vârf şi îndesat facturile lor aberante!“.

Încă o victimă

 

Cei de la E.ON susţin că situaţia nu poate fi clarificată decât după ce cazul va fi cercetat amănunţit. Reacţia lor a venit, ieri dimineaţă, fermă ca un ghiocel. „Este în analiză această situaţie, se vor face verificări. Nu discutăm de suprataxare. Trebuie să vedem care este istoricul din spate, lucru care presupune mai multe elemente: când a fost pus în funcţiune contorul, când s-a făcut citirea, dacă era cineva acasă la momentul citirii, unde este amplasat contorul şi altele. E o investigaţie complexă pe două fronturi: documente şi în teren. Trebuie făcută o investigaţie inclusiv pe teren, la faţa locului, şi abia apoi putem să dăm un răspuns cum s-a ajuns la această valoare a facturii“, a declarat Corneliu Zaiţ, coordonator Mass-Media Regiunea Est a E.ON.

Adică se cercetează, treabă de durată, timp în care bătrâna, dacă nu plăteşte, rămâne la lumânare.

În timp ce E.ON investighează, apar alte victime. „Este vorba de un bătrân născut în anul 1927. Stă împreună cu soţia sa într-o casă. Are două camere, dar locuieşte efectiv în una singură, unde are un bec şi un televizor. Mai are câteva anexe în curte. Împreună cu bătrâna lui soţie are un venit total de 40 de lei. Este pensia bătrânului dupa o viaţă. Din ea se hrăneşte, se îmbracă şi plăteşte facturi la E.ON în valoare de 2.300 de lei. Atât i-a venit factura în 2014, de exemplu. S-a dus la Piatra-Neamţ şi a cerut nişte explicaţii, dar nu l-au putut ajuta decât cu eşalonarea plăţii. A achitat 1.300 de lei, pe care i-a avut din vânzarea unui teren, iar restul urmează să-i plătească. Acesta este E.ON, firma care vine cu jeepuri ultramoderne la poartă şi-ţi ia curentul dacă nu ai achitat o factură. E.ON-ul care îşi trimite aroganţii săi angajaţi să intre în casele oamenilor, fără să le pese că acasă sunt doar copii, şi care încep să schimbe contoare, constată «nereguli» la instalaţia electrică şi te pun să semnezi nişte hârtii că… aşa trebuie“, a mai relatat Marius Coşerariu.

 

Prefectul de Iaşi a sunat la OPC

 

Marian Grigoraş, noul prefect al judeţului… Iaşi este primul oficial care a luat atitudine când a aflat despre facturile de pe Valea Muntelui: „Am rugat colegii de la Protecţia Consumatorilor Neamţ să se intereseze de caz… cu siguranţă se găseşte o rezolvare. Operatorul economic în discuţie este SC EON Energie România SA, aflată în relaţii contractuale cu beneficiarii. În astfel de situaţii, sesizaţi Protectia Consumatorilor, descrieţi problema şi ataşaţi documente doveditoare (factură, preaviz, notificări etc.). Reclamaţia trebuie formulată de consumator, în nume perso-nal, însă petiţiile pot fi transmise şi prin poştă, fax sau depuse direct la sediul comisariatelor“.

Numai că vârstnicii jecmăniţi, mulţi cu probleme de sănătate, nu pot răzbate singuri prin hăţişul birocratic al E.ON.

Ce necazuri au îndurat alţi doi bătrâni care au primit o mega-factură la curent şi au încercat să rezolve problema urmând paşii legali, a povestit şi Larisa Popa: „Bunica mea a avut exact aceeaşi pro-blemă (factură de 3.000 de lei) în condiţiile în care facturile ei nu sar de 40 – 50 de lei). După nenumărate telefoane şi sesizări la E.ON am reuşit să-i conving să vină la faţa locului unde au detectat că avea contorul defect. L-au înlocuit cu unul nou şi i-au anulat factura. Toată povestea a durat cam două luni şi a implicat foarte multă birocraţie. Sper să fie vorba de aceeaşi pro-blemă (care se poate rezolva) dar ar avea nevoie de o persoană care să se ocupe de dat telefoane la Târgu Mureş şi de depus cerere scrisa la sediul lor. Şi nouă ni s-a spus că factura trebuie achitată, ca să nu îi taie lumina, dar am refuzat să facem asta pentru că era o sumă absurdă. Pentru că şi bunica mea este cardiacă, a trebuit să-i dezactivez factura fizică şi acum o plătesc eu online, pentru că mereu când venea poştaşul, o lua cu palpitaţii pentru că i se făcea frică să deschidă orice plic. Într-adevăr, cazul bunicii mele e fericit pentru că a avut cine umbla să dezlege misterele celor de la E.ON, însă mereu mi-am pus problema ce s-ar întâmpla în cazul unor bătrâni singuri. Chiar e absurd că nu verifică facturile astea aberante înainte să le trimită la persoane care au de zeci de ani un istoric de facturi de câţiva lei“.

 

Vocea străzii

 

n Liliana Macovei: „Cred că ne batem gura degeaba. Nu le pasă că îţi trimit aşa facturi aberante, sunt nişte impostori care nu se ascund, fac totul la vedere. Jecmănesc bietul popor şi aşa asuprit din toate părţile“.

n Aneta Raţă: „Poate ăştia de la E.ON nu ştiu să citească, ştiu numai să scrie sumele de bani. Organele competente ar trebui să se ducă să-i prindă şi să-i poarte într-o salină, să nu mai iasă, cum se făcea pe timpul lui Ceauşescu“.

n Elena Flueraşu: „Probabil au greşit din cauza căldurii din birouri. Aţi văzut cât este de cald când mergi la ghişeele lor să rezolvi o problemă?! Şi bieţii pensionari stau cu robinetele închise şi la apă şi la căldură de frica facturilor mari“.

n Rudolf Schmidt: „Eu am cerut o verificare la contor. Au venit în lipsa mea (deşi mă anunţaseră că vor veni la o altă dată, ulterioră celei la care s-au prezentat), au schimbat contorul şi duşi au fost, fără să mai spună nimic. Nişte hoţi! Trebuie strânse mai multe probe (facturi aberante şi care nu au justificare) şi făcută plângere penală pentru înşelăciune. La mai multe probe evidente, nici procurorului nu-i va conveni să nu instrumenteze cazul corect“.

n Pantilimon Istrate: „Nu cred că este o greşeală ci o încercare conştientă, premeditată şi deliberată de înşelare a cetăţenilor cinstiţi, mai naivi, mai săraci cu duhul sau chiar cu probleme de înţelegere inerente după o anumită vârstă. Pescuiesc oamenii mai slabi de înger, dar oneşti. Dacă le merge, bine. Dacă se revoltă cineva, emit o nouă factură corectă şi gata. Trebuie sesizată Procuratura! La început au făcut-o cu puţin, oamenii nu s-au sesizat la diferenţe mici, iar apoi au mărit miza ajungând la situaţii de genul celor arătate, care demonstrează lăcomia fără margini şi nesimţirea celor care deja ne încarcă oricum facturile cu tot felul de invenţii permise de o lege nedreaptă“.

n Alina Claudia Bogdan: „Şi părinţii mei au păţit la fel acum câţiva ani, le-a venit factura de 4.000 de lei. Oameni simpli de la ţară, fără pensie, fără nimic. În urma acestei erori, tatăl meu e paralizat, a făcut accident vascular de supărare. Era o greşeală de calculator, pentru care tatăl meu suferă şi acum“.

(Mihai SAVA)

Ultimele știri 🗞

6 COMENTARII

  1. IN LOCALITATEA FRUMOSU ,COM. FARCASA E.ON DISTRIBUTIE AU SCOS CONTORUL DIN CASA SI L-AU AGATAT PE UN STALP IN CIMITIR . NICI IN POVESTILE CU PROSTI NU VEZI ASA CEVA . PENTRU A CITI CONTORUL TREBUIE SA PARCURG VREO 50 DE METRI DIN CARE JUMATATE PRINTRE MORMINTE SI BURUIENI.

  2. DACA AU DEMONTAT CONTORUL FARA PREZENTA CONSUMATORULUI SA-I CHEME IN INSTANTA SI OAMENII VOR CASTIGA . NU AU VOIE SA COMITA ASEMENEA ABUZURI .

  3. Eu am ”cotizat” pentru parintii mei la cca 5 ani dupa decesul lor, fara NICI O SURSA de consum, cu suma de 3400 lei, asta pentru a-mi putea vinde casa unde nu mai locuia nimeni. N-au luat in seama nici macar rezultatul verificarilor efectuate contorului de energie, de catre Centrul metrolologic Bacau, prin care rezulta ca a fost vorba de un soc(impuls) de tensiune si a dat peste cap aparatul. Se impune constituirea unei asociatiei care sa actioneze pe cale legala, in numele pagubitilor, pentru recuperarea prejudiciilor create, inclusiv despagubiri morale, fara de care problemele vor continua.

  4. NU ca vin cu JEEP uri , pot sa vina si cu Rolls Royce ,problema e ca sa nu puna oamenii sa le plateasca LOR Leasingul la Flota ! Ptr ca fara a face reclama dar acum ceva timp ei au avut niste camionete MItsubishi L200 , pe care nu mai terminau de carat pe la servisat la Sv acolo era serviceul , dupa au trecut la astea de acu Ford Ranger , Duster , care tot in leasing sunt luate de la Lease plan , unele le au mai dat inapoi , M L 200 , Dustere , DAR la firme de leasing , masina daca are defecte , ti o Ridica , Preia ramanand ca Utilizatorul sa Plateasca pagubele , in cazu E on platesc Clientii E On , prin facturi , regularizari care mie i mi suna a altceva , desi termenul le apartine , plus faptul ca ei au Externalizat tot , Montare , citire , interventii ,aici ce mai au cativa oameni , restul mai sunt pe la SEEA ,tot EI dar prin Intermediari , Un fel de NU stie Dreapta ce face Stanga ! TU consumator ,avand a face pe detectivu , sa afli care de unde a fost E on ori SEEA ? ATENTIE poti plati aceleasi serviciu de 2 ori , Revizie Centrala ori Instalatie de gaz , pot sa vina primii E on si la interval de cateva zile si SEEA de la Is , BC etc pe unde e E On , IN MOLDOVA , restul in BUC ,ARDEAL ENEL , BANAT , OLT ELECTRICA , PER total E On fiind prima in TOp la Reclamatii , Dealtfel ti se si spune sa faci Jalba si sa trimiti la MS , AVIZ mai sunt UNii EVA Energy ,care ofera servicii DAR daca ai nevoie de Interventii ,sch contoar , rupt cablu , stalp de curent, te trimt la TATA Electricienilor E ON !

  5. Cunosc multe cazuri de abuzuri de genul acesta. Mi s-a schimbat contorul fara sa ma anunte si am primit dupa 6 luni o factura cu o suma aberanta, astronomica, echivalenta cu valoarea consumului pe ultimii 6 ani, in conditiile in care nu am avut nici un consumator in plus!!! Daca consumatorului i se ia dreptul de a fi informat despre ”consumul” facturat abuziv, atunci are dreptul sa nu plateasca pana nu i se justifica suma impusa. Dar sub amenintarea deconectarii isi permit aceste abuzuri si, mai ales profita de onestitatea unor persoane varstnice/bolnave si de imposibilitatea acestora de a sta zile intregi in sala E.ON-ului ca la cinema pentru sesizari.
    E-on refuza constant sa raspunda cel putin la cateva intrebari:
    1) De ce intr-un contract cu valoare de lege intre cele 2 parti (E.on si abonat), acesta nu isi respecta obilgativitatea de a JUSTIFICA cu claritate sumele facturate?
    2) De ce contoarele sunt schimbate fara a fi anuntat abonatul, fara a fi verificat indexul corect/real?
    3) De ce se schimba contoarele de cate 2-3 ori pe an fara nici o justificare, in asa fel incat evolutia indexului nu poate fi controlata?
    De ce mentine in soldul facturilor ”sume restante” pentru care nu justifica consumul???
    Este foarte ciudat cum locuitorilor de pe valea muntelui, dupa ce le-au fost rase padurile, sunt loviti cu asemenea facturi socante!!!
    Oare angajatii care fac aceste operatiuni de citire, demontare, facturare,…se gandesc ca parintii lor, sau chiar ei pot fi maine in situatia acestor abonati?
    Poate Avocatul Poporului se va sesiza in aceste cazuri demult cunoscute si pentru care multi romani isi pierd timpul si sanatatea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.