17.6 C
Piatra Neamț
miercuri, aprilie 30, 2025
AcasăSocialMăsuri antiaglomeraţie la Buletine şi Paşapoarte

Măsuri antiaglomeraţie la Buletine şi Paşapoarte

Date:

 

l angajaţii celor două servicii nu-şi vor lua concediu de odihnă în luna august, iar programul de lucru va fi prelungit dacă va fi necesar

La fel ca în anii anteriori, luna august este una de vârf atât pentru pentru angajaţii Serviciului de Evidenţă a Persoanei şi Serviciului de Paşapoarte, cât şi pentru nemţenii care muncesc peste hotare şi vor să-şi facă sau să-şi înnoiască actele de identitate. Reprezentanţii celor două servicii au luat deja măsuri suplimentare pentru a evita aglomeraţia de la ghişee, specifică acestei perioade.

Ieri, cozile la ghişeele de la Buletine erau mult mai mari faţă de perioadele obişnuite; numărul cererilor pentru obţinerea documentelor de identitate s-a dublat. Persoanele aflate în faţa ghişeelor fie îşi reînnoiau actele ca urmare a expirării termenului de valabilitate ori îşi rezolvau anumite probleme la Biroul de stare civilă, cum ar fi cele de schimbare de nume. „August este luna cea mai aglomerată din an, în care persoanele care muncesc în străinătate vin acasă în vacanţă, prilej pentru a-şi rezolva unele probleme cu documentele. În această perioadă este un aflux de cetăţeni. Din acest motiv, a fost necesar să luăm măsuri, prima fiind aceea de introducere a sistemului de ordine. Oamenii îşi pot lua număr de ordine în fiecare zi la ora 8.00, şi în funcţie de cum apreciază că le vine rândul, pot sta la rând, sau pleca şi să se reîntoarcă după câteva ore. Pe de altă parte, în luna august, nimeni dintre angajaţi nu îşi va lua concediul de odihnă; în funcţie de cât de aglomerat va fi, se va prelungi şi programul de lucru“, a spus Loredana Popescu, şefa SEIP de la Mall Forum Center.

Nu doar de buletine au nevoie nemţenii. Şi la Serviciul Paşapoarte era la fel de aglomerat. Pentru a contracara aglomeraţia, conducerea unităţii a luat câteva măsuri.

„De miercuri, când a fost înregistrat numărul cel mai mare de prezentări, peste 160 de cereri, am aplicat măsuri ce au fost aprobate de conducerea Prefecturii, constând în asigurarea personalului necesar la cele trei ghişee de primire a cererilor şi a personalului pentru soluţionarea acestora. Suntem pregătiţi cu trei ghişee în zilele de miercuri, joi şi vineri, iar luni şi marţi, lucrăm cu două ghişee, al treilea funcţionând pentru punctul de la Roman. Toate cererile vor fi soluţionate în cel mai scurt timp. Persoanele care stau la distanţă, pot primi paşaportul la domiciliu, prin curierat, achitând suma de 7,97 lei. Paşapoartele electronice vor fi primite în termen de 14 zile, de la Bucureşti, iar cele simple temporare – în două ore“, a declarat inspectorul principal de poliţie Constantin Roman, şeful Serviciului Paşapoarte.

Paşapoartele temporare – valabile pentru o perioadă de un an, sunt cele pentru care cei mai mulţi nemţeni optează în această perioadă, în condiţiile în care cele electronice realizate la Bucureşti, por fi eliberate după 14 zile. Înghesuială s-a putut vedea şi la Serviciul de Permise şi Înmatriculări Auto. Tot cei veniţi acasă din străinătate s-au grăbit a-şi perfecta actele ce ţin de înmatriculare, radiere ori de preschimbarea permisului de conducere. Cel mai probabil, cozile de la aceste servicii vor dispărea la sfârşitul lunii august, odată cu plecarea nemţenilor în ţările unde muncesc. (Maria NISTOR)

Ultimele știri 🗞

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.