Acasă Economic Mai multă apă decât carne în produsele din comerţ

Mai multă apă decât carne în produsele din comerţ

1329
0
DISTRIBUIȚI

Comisarii pentru protecţia consumatorilor au descoperit, în timpul unor verificări ce au vizat comercianţii din judeţ, carne şi produse din carne neconforme cu parametrii de calitate, care pot crea mari pro-bleme de sănătate, dar şi pagube în buzunarele consumatorilor.

În controalele lor, autorităţile au constatat că unii operatori economici vindeau carne şi produse din carne cu aspect mâzguit şi miros nespecific, din cauza devidării ambalajelor, alte produse nu se încadrau în conţinutul minim de proteine totale, iar conţinutul de umiditate era depăşit. Comisarii spun că depăşirea acestor limite determină dezechilibrarea compoziţiei produsului, favo-rizarea accentuării peri-sabilităţii microbiologice a produsului cu riscul alterării acestuia, reducerea perioadei de menţinere a caracteristicilor de calitate originale ale produsului şi afectarea interesului economic al consumatorilor, aceştia cumpărând „apă“ în loc de cantitatea corespunzătoare de produs din carne. În plus, unele produse din carne aveau un conţinut de de amidon depăşit faţă de va-lorile impuse de lege. De asemenea, autorităţile au mai constatat în comerţ şi produse etichetate ca fiind fierte, în loc de produs afumat şi fiert, ca de exemplu: salam de vară, pe eticheta căruia era  înscris ca fiind un produs fiert şi afumat, în loc de produs fiert şi dublu afumat. Totodată, unii co-mercianţi vindeau produse din carne a căror denumire era utilizată incorect, ca de exemplu, crenvurştii de pui şi curcan, la care materia primă preponderentă era carnea de pasăre separată mecanic, în proporţii de 66 la sută, 88 la sută, respectiv 78 la sută, aceasta având calităţi nutriţionale inferioare cărnii de pasăre propriu-zise. Practic, denumirea „de pui“, „de curcan“, inducea ideea utilizării carnii de pasăre în produs, influenţând astfel alegerea consumatorilor.

Probleme au fost descoperite şi în ceea ce priveşte informarea cetăţenilor. Astfel, la unele produse din carne lipseau total sau parţial elementele de identificare şi caracterizare, impuşi de legislaţie. La produsele vândute în vrac, consumatorii nu erau informaţi cu privire la data expirării acestora. Pe etichetele unor produse, nu erau evidenţiate, prin semne grafice distincte,  ingredientele cu efect alergen, iar pe altele aditivii din lista ingredientelor erau scrişi incorect ori incomplet. Totodată, tratamentul termic utilizat la obţinerea unor produse nu era menţionat deloc, ori era menţionat eronat.

În alte cazuri, produsele erau depozitate la temperaturi care nu respectau specificaţiile producătorilor. Abateri au fost constatate şi în ceea ce priveşte promoţiile. Unii comercianţi aveau expuse la vânzare pachete promoţionale cu produse pe ale căror ambalaje scria: „2 plus 1 gratis“, „1 plus 1 gratis“, „1 plus 1/2 gratis“, ori „Superpreţ“, fără a exista la comercializare şi produsul de referinţă să se poată face o comparaţie, sau produse cu preţ redus, cu termen scurt de valabilitate, ce aveau acelaşi preţ ca şi la raionul de produse specifice.

(Natalia RÎŞTEI)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.