Luni, poliţiştii Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice au făcut o percheziţie acasă la un pietrean în vârstă de 32 de ani, bănuit de operaţiuni financiare în mod fraudulos. Din cercetări, a reieşit că, înperioada septembrie – octombrie, el a făcut mai multe tranzacţii financiare neautorizate, prin efectuarea de plăţii în sistem contactless, folosind datele mai multor carduri electronice sociale, ce aparţineau unor persoane din judeţul nostru Sălaj şi Suceava. Astfel, el a achiziţionat mai multe produse alimentare. În urma percheziţiilor efectuate, au fost descoperite şi ridicate mai multe terminale mobile, o unitate de calcul, 11 ţiple de substanţă vegetală uscată verde susceptibilă de a avea efecte psihoactive, un dispozitiv de rulat ţigarete şi zece butelii din aluminiu tip AirSoft. Pitreanul a fost reţinut şi va fi prezentat Parchetului cu propunere de luare a unei măsuri preventive.
În acest context, oamenii legii vă supun atenţiei cele mai întâlnite şapte tipuri de fraude în mediul online: autorul sună sau trimite un e-mail, pretinzând că este unul din managerii de top din companie şi îi determină să plătească o factură falsă ori să efectueze un transfer din contul firmei; o firmă este contactată de cineva care pretinde că este reprezentantul unui furnizor de bunuri/servicii legitim, iar angajaţii cu atribuţii de efectuare de plăţi sunt determinaţi să plătească, pe viitor, facturi false în conturile autorilor; autorii te apelează telefonic, îţi trimit un mesaj text (SMS) ori un e-mail, prin care te induc în eroare, pentru a-ţi divulga date personale, financiare ori de securitate; autorii folosesc mesaje de tip „phishing“ cu link-uri către site-uri bancare false; autorii pretind că sunt îndragostiţi şi îşi doresc o relaţie cu potenţiala victimă şi, cu toate că debutează pe site-uri de întâlniri, sunt folosite conturi false de e-mail sau pe reţele sociale pentru menţinerea contactului, câştigarea şi exploatarea încrederii; autorii îţi colectează nelegitim datele personale de pe reţele de socializare; autorii îţi oferă oportunitaţi „speciale“ de investiţii cu profituri rapide… sau îţi prezintă „oferte-bombă“ de „chilipiruri“ în mediul online.
(Mihai SAVA)