Elevii de clasa a V-a şi profesorii care le predau au rămas, de ieri, fără „suport logistic“ la nu mai puţin de zece discipline de studiu. Şi asta deoarece renumitul compendiu introductiv pentru gimnaziu, impus de ministrul Liviu Pop ca un vag substitut al manualelor şcolare, a expirat după trecerea a opt săptămâni din acest an şcolar. „Compendiul are 296 de pagini şi este structurat pe 6 arii curriculare: Limbă şi comunicare (Limba şi literatura română, Engleză, Germană şi Franceză), Matematică şi Ştiinţele Naturii (Matematică, Biologie), Om şi societate (Educaţie socială, Istorie, Religie – cultul ortodox, Geografie, Religie – cultul penticostal), Arte (Educaţie plastică, Educaţie muzicală), Tehnologii (Educaţie tehnologică şi aplicaţii practice, Informatică şi TIC), Consiliere şi orientare (Consiliere şi dezvoltare personală). Fiecare disciplină a avut alocate un număr de pagini corelat cu numărul de ore pe săptămână, potrivit planului-cadru pentru clasa a V-a. Acum, colegii mei au epuizat temele cuprinse în acest compendiu“, ne-a confirmat directorul unei şcoli gimnaziale din Piatra- Neamţ. Problema cu adevărat gravă este că acest compendiu (prin definiţie util şi utilizabil numai până la sosirea manualelor şcolare) nu are cu ce fi înlocuit. Nici la ora de faţă, elevii de clasa a V-a nu deţin zece (!) dintre manuale. Printre care Limba şi literatura română şi Matematica. Celelalte „găuri“ sunt la disciplinele Biologie, Consiliere şi dezvoltare personală, Geografie, Educaţie muzicală, educaţie plastică, Engleză, Franceză şi Educaţie socială. O soluţie rămasă la îndemâna profesorilor şi elevilor este să apeleze la variantele online ale manualelor, puse la dispoziţie de Ministerul Educaţiei pe un site dedicat. Problema este că nu toate şcolile au acces la internet în sălile de clasă (că la secretariate şi în cabinetele directorilor, probabil că există conexiune internet), iar a crede că toţi copiii, mai ales cei de la ţară, au acces la internet, este o himeră. (Liviu ILIE)