Acasă Social Promoţii înşelătoare

Promoţii înşelătoare

616
0
DISTRIBUIȚI

Comisarii pentru protecţia consumatorilor au aplicat o amendă de 2.000 de lei şi şase avertismente agenţilor economici care practivă vânzările de soldare, promoţionale ori de lichidare. În acelaşi timp, tuturor comercianţilor li s-au impus termene pentru remedierea deficienţelor. În verificările lor, autorităţile au descoperit că agenţii economici practică vânzări promoţionale fără să afişeze şi condiţiile promoţiilor (tipul, produsele sau categoria de produse la care se referă oferta, perioada pentru care produsele sunt oferite la preţ redus şi/sau sintagma „în limita stocului disponibil“.  Astfel, un comerciant practica în magazin două tipuri de promoţii: una corect semnalizată prin reduceri de maximum 50 la sută, iar alta, denumită „Super ofertă – Cumpără oricare două produse la 35 lei şi plăteşti doar unul“. La aceasta din urmă, comerciantul nu informa consumatorii asupra perioadei promoţiei sau a faptului că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil“. Un alt comerciant practica o campanie promoţională cu reduceri de până la 30 la sută la anumite produse, fără a informa cumpărătorii asupra perioadei promoţiei şi fără a preciza „în limita stocului disponibil“. Într-un alt caz, consumatorii nu erau informaţi, prin afişare, asupra reducerilor de preţuri practicate la încăltăminte, asupra datei la care încetează oferta sau faptul că oferta specială se refera doar la stocul de bunuri existent în unitate. În două cazuri, comisarii au constatat că agenţii economici comercializau produse supuse promoţiei fără a afişa preţurile noi, ci doar procentul de reducere şi pretul vechi.

Un alt comerciant vindea produse în cadrul unei promoţii la care s-a constatat că nu erau respectate regulile de publicitate a preţurilor, astfel că procentul maxim de reducere de 80 la sută anunţat nu era unul real.

„Recomandăm consumatorilor să verifice dacă redu-cerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală, apeland la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, precum şi dacă preţul afişat este cel facturat. Este de precizat faptul că orice reducere de preţ va fi făcută celui mai mic preţ din ultimele 30 de zile, având preţul nou lângă preţul vechi barat sau prin menţiunea «preţ nou», «preţ vechi» lângă sumele respective. Operatorii au obligaţia de a respecta legislaţia, orice neregulă urmând a fi sancţionată“, a declarat Natalia Hruşcă, şefa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.

(Natalia RÎŞTEI)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.