Acasă Economic Jiffy Packaging, o poveste de succes

Jiffy Packaging, o poveste de succes

2273
0
DISTRIBUIȚI

În Piatra-Neamţ se află unul dintre marii producători de spumă de polietilenă expandată şi folie cu bule de aer din Europa şi, în acelaşi timp, unul dintre cei mai mari exportatori de astfel de produse. Compania Jiffy Packaging nu are nevoie de nicio prezentare pe plan internaţional, produsele pe care le fabrică aici, la noi, fiind cartea de vizită a firmei. Trebuie spus că Jiffy Packaging este cea mai mare companie de pe piaţa ambalajelor din România, având specialişti cu vastă experienţă în domeniu, oameni pasionaţi, dedicaţi meseriei lor. Datorită calităţii produselor, dar şi calităţii şi profesionalismului angajaţilor, Jiffy Packaging a pus judeţul nostru pe harta Europei. Succesul pe care îl cunoaşte această companie este dat, în primul rând, de investiţia în capitalul uman. Conducerea companiei din Neamţ pune accentul pe oameni, pe dăruirea lor pentru muncă. Muncă răsplătită corespunzător.

Compania se axează pe inovare, pe furnizarea de produse de înaltă calitate şi servicii pentru clienţi de primă clasă, iar pe viitor se doreşte a deveni un angajator de top în Piatra-Neamţ.

Jiffy Packaging este o adevărată poveste de succes, un proiect conceput în anul 1994, la care au contribuit mii de oameni în toţi aceşti ani, evoluând dintr-o afacere de familie într-o companie de nivel european. Echipa de conducere, formată din Raluca Sterea – ma-nager de resurse umane, Sanda Bangu – managerul Serviciului clienţi, Dragoş Nichita – directorul economic, Cătălin Velişcu – managerul de operaţiuni şi Petru Dan Gavriliu – director general, ne povesteşte cum a ajuns să facă performanţă într-o ţară în care acest deziderat este foarte greu de atins în domeniul business-ului.

Jiffy Packaging,

angajator de top

„Anul 2018 a fost unul foarte greu, din cauza modificărilor le-gislative. Numai transferul contribuţiilor sociale de la angajator la angajat a pus o presiune fantastică pe bugetul companiei. Însă nu am vrut ca oamenii noştri să iasă în pierdere din această operaţiune, astfel că ne-am conformat. Presiunea mare a fost pe partea de costuri cu personalul care, în acest an, au urcat la 12,5% din totalul cifrei de afaceri. Asta în condiţiile în care în 2016 se situau până la 10%. Nu trebuie să uităm că presiuni vin şi din partea clienţilor noştri şi a concurenţilor, într-o oarecare măsură. Vorbim de cei din România, de firmele mici care nu au o infrastructură foarte dezvoltată, care îşi permit să vândă ieftin, fără a aduce o valoare adăugată produselor. Dar nu am crescut preţurile pentru a suporta cheltuieli de personal mai mari, ba chiar am fost nevoiţi să le scădem pentru a putea concura cu ceialţi de pe piaţa internă, ca mai apoi să căutăm metode prin care să compensăm, referindu-mă la creşterea productivităţii, scăderea consumului de materii prime, a utilităţilor… Anul 2018 a fost unul care ne-a provocat la mari încercări, dar peste care am trecut cu bine. Noi suntem siguri că viitorul va fi foarte bun“, a declarat Petru Dan Gavriliu, directorul general.

Echipa de conducere a companiei doreşte ca, în următorii 10 ani, Jiffy Packaging să devină cel mai căutat angajator din Piatra-Neamţ, datorită beneficiilor oferite, a apropierii şi deschiderii pe care o are faţă de angajaţi.

„Politica noastră este să ne privim pe noi înşine, să vedem ce avem de oferit şi cât de valoroşi suntem, şi să lăsăm deoparte exteriorul, care oricum nu poate impune anumite reguli. Şi mă refer aici la creşterea salariului minim pe economie din 2019, în condiţiile în care salariile pe care Jiffy Packaging doreste să le ofere ar trebui să depăşească 2.000 de lei net. În următorii 10 ani ne dorim să devenim unul dintre angajatorii de top în Piatra-Neamţ. Ne dorim să-i inspirăm pe oamenii noştri să vină la serviciu şi să facă ceea ce le place, iar la finalul programului să aibă satisfacţia că au îndeplinit ceea ce şi-au propus în aşa fel încât, a doua zi, să revină cu acelaşi zel“, a adăugat Raluca Sterea, maganerul de resurse umane.

Întrebat de criza de angajaţi calificaţi din judeţ, de care se plâng angajatorii, Petru Dan Gavriliu a ţinut să precizeze că: „Eu n-aş spune că există o lipsă de forţă de muncă. Dacă există, este pentru că noi, angajatorii, nu ne concentrăm mai mult asupra oamenilor care lucrează. Noi trebuie să le oferim un mediu în care să promoveze, în care să se simtă apreciati şi care să le ofere siguranţa zilei de mâine“.

„La noi au venit să lucreze tineri, copii ai angajaţilor, şi ceea ce ne-a bucurat a fost că unii dintre ei au rămas. Copiii lucrează alături de părinţii lor, le place ceea ce fac, iar faptul că sunt alături de părinţi înseamnă că sunt în siguranţă mai mult decât cu oricine altcineva, pentru că părinţii sunt foarte protectori, dar şi dornici   să-şi înveţe copiii meserie. Având cultul muncii, părinţii au avut şi mai multă grijă de ei, i-au învăţat ceea ce trebuie. Avem şi studenţi care muncesc la noi, iar noi îi încurăjm să meargă la facultate pentru că este foarte importantă educaţia. Media de vârstă a colectivului este de 39 de ani, deci suntem o echipă tânără“, a adăugat Raluca Sterea.

„Le oferim oamenilor acea siguranţă a zilei de mâine“

Directorul general ne-a dezvăluit secretul care stă la baza unui colectiv unit: „În primul rând, trebuie să oferi un pachet complex, care cuprinde mai mult decât un salariu atractiv. Noi am înţeles că banii sunt un rezultat, ei nu sunt un scop în sine! Asta a trebuit să le povestim şi oamenilor şi să îi facem să gândescă dincolo de salariu. Bineînţeles, plătit cu salariul minim pe economie, nu faci decât să îl ţii şi mai concentrat pe salariu pentru că nu va avea cu ce trăi. Noi avem ca obiectiv acordarea unui salariu atractiv, care să îndeplinească un confort oarecare: plata unei rate, economii pentru concediu, mâncare, facturi, întreţinerea unei maşini. Cu alte cuvinte, salariatul să nu ducă grija zilei de mâine. Trebuie să ţinem cont că salariul mediu net pe judeţ e mai mic decât cel pe care îl plătim aici, în fabrică. Le oferim oamenilor acea siguranţă a zilei de mâine. De ce să plece la muncă în străinătate, să-şi lase familia, să facă sacrificii, când are aici ceea ce caută? Am avut cazuri în care  oamenii care au plecat, au încercat şi au venit înapoi. Noi      i-am primit pentru că pot fi un exemplu elocvent pentru ceilalţi, mai ales că îşi povestesc experienţele trăite acolo. Trebuie să fim cât se poate de agili şi noi, şi compania.

 

Adică, să ne mişcăm repede, să ne adaptăm uşor şi rapid la noi condiţii, în aşa fel încât să trăim, să ne dezvoltăm. Dacă ne plângem cu toţii că-i greu (şi este, nu-i glumă!), nu vine nimeni să ne dea. Proverbul «Dumnezeu îţi dă, dar nu-ţi bagă şi-n traistă», este perfect valabil în această situaţie“.

Raluca Sterea, managerul de resurse umane: „Anul acesta am avut un program foarte amplu de instruire, ce ne va ajuta foarte mult pentru că în 2019 vom avea foarte multe proiecte mici. Practic, angajaţii nostri vor fi implicaţi în proiecte de îmbunătăţire, inclusiv în activităţi strategice, astfel că ei vor avea autonomie să-şi organizeze locul de muncă şi să-şi îmbunătăţească activitatea. În ultima perioadă, am observat că au devenit mai interesaţi de sarcini mai puţin plătite“.

„Eu îi întreb foarte des: «Tu de ce vii la Jiffy?» Iar majoritatea îmi răspunde: „Ca să las ceva în urmă, în primul rând. Vreau ca să particip şi eu, să construiesc o fabrică de care să fiu mândru“. Au mai fost şi câţiva care mi-au răspuns că pentru bani, dar au fost puţini. Viziunea noastră trebuie să corespundă cu cea a oamenilor, pentru că altfel nu ne atingem scopul şi obiectivele strategice pe care le avem nu vor fi atinse dacă oamenii noştri, în special operatorii, cei care, de fapt, duc greu activităţii, nu cred în ele. Eu trebuie să îi fac să vadă cu ochii lor cum este viitorul pe care îl văd şi eu. Având în vedere că de câţiva ani există o fluctuaţie de personal, nu mai poţi veni să dai ordine, nu mai funcţionează! Am descoperit că dacă îl faci pe om să înţeleagă viziunea pe care tu o ai, împreună cu tine începe să construiască. Ei, asta vrem să facem noi, să construim împreună şi să ajungem un angajator de top. Vrem să devenim angajatorul pe care îl vrea orice persoană cu studii medii din Piatra-Neamţ“, a mai spus directorul general Dan Gavriliu.

65% dintre produsele Jiffy Packaging sunt vândute în Europa Ocidentală

„Scopul nostru este să îi instruim pe angajaţi, să le arătăm care sunt adevăratele valori. Spre exemplu, în momentul de faţă nu avem posturi vacante pentru că, aşa cum am mai spus, am fidelizat fiecare salariat în parte,       l-am făcut să vină la muncă de plăcere, iar el să nu mai vrea să plece. Avem CV-uri în aşteptare. Noi am ajuns în acest punct pentru că nu am mai insistat pe creşterea pro-fitului, pe bani, ci pe scopul nostru care este mai important decât profitul. Oamenii au înţeles că nu muncesc pentru a ne umple nouă sau altora buzunarele, ci fac ceva pentru ei înşişi. Dacă lucrezi la cel mai bun angajator din judeţ, ce ai putea vrea mai mult? Noi suntem peste salariul mediu net pe judeţ, oricum nu ne putem situa între angajatorii care plătesc cu salariul minim…“, a intervenit Raluca Sterea.

Sanda Bangu, managerul Serviciului clienţi, a declarat că produsele companiei Jiffy Packaging sunt foarte apreciate în străinătate: „65% dintre produsele noastre merg la export, în special în vestul Europei, dar şi în Israel, şi în Republica Moldova. În prezent, inovăm un nou tip de polietilenă expandată, ce va fi foarte apreciată de clienţii din Europa de vest. La noi, pe plan intern, toţi sunt interesaţi de preţ, nu contează calitatea. Nu acesta este, însă, scopul nostru. Dintre clienţii noştri cei mai cunoscuţi fac parte: Dedeman, Brico Store, Leroy Merlin, Hornbach, Antalis Franţa, Prodinger Verpackung Germania,  Isolmnat Italia, Austrotherm Austria“.

Dragoş Nichita, directorul economic al Jiffy Packaging, a spus că, anual, compania investeşte aproximativ 25.000 de euro în testări şi certificări europene: „Noi oferim produse de calitate, care îndeplinesc standardele europene. Avem multe certificări obţinute la nivel european, facem în permanenţă diverse produse noi, aducem îmbunătăţiri la cele existente pentru ca ai noştri clienţi să fie mulţumiţi. Şi tocmai de asta suntem şi cel mai mare producător din România. Anul trecut fiscal, cifra de afaceri a companiei a fost de 13,85 milioane de euro, iar anul acesta o să depăşim 14,3 milioane de euro. Am avut o creştere constantă, de 6 – 7%. Cei mai mari paşi i-am făcut în anii anteriori“.

„Ne-am propus o creştere de 7% şi ne-am dori să avem o productivitate mai mare. În momentul de faţă avem o productivitate de 80.000 de euro per salariat, anul acesta o să ajungem la 85.000 – 90.000 de euro per salariat, iar în următorii ani o să urcăm la 100.000 de euro/salariat. Pentru asta investim în diverse echipamente care facilitează eliminarea acti-vităţilor manuale. Vrem să facem mai mult cu mai puţin, adică să muncim inteligent“, a adăugat Cătălin Velişcu, managerul de operaţiuni.

Cea mai mare problemă cu care se confruntă compania Jiffy Packaging este lipsa unei autostrăzi care să faciliteze exporturile către Europa.

„Cea mai mare problemă este lipsa infrastructurii rutiere, o legătură cu Vestul. Eu nu pot fi naiv încât să cred că o să crească piaţa în aşa fel încât să-mi acopere capacitatea de producţie. Dar România nu este capabilă, în momentul de faţă, să absoarbă toată producţia pe care noi o putem realiza. Nu e numai cazul nostru. Din cauză că nu avem autostrăzi, nu avem nici alte fabrici care ar putea consuma produsele noastre. Cei mai mulţi clienţi pe intern sunt în Bucureşti şi în vestul ţării, din păcate. Dacă ar fi să facem o analiză a pietei româneşti în care noi activăm, 45% dintre produse sunt vândute în vestul ţării, aproximativ 40% în Bucureşti, Piteşti, în acea zonă, în timp ce în Moldova suntem undeva la 20%“, a conchis Petru Dan Gavri-liu, directorul general al Jiffy Packaging.

(Natalia RÎŞTEI)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.